beantwoord

Internet probemen

  • 25 October 2020
  • 17 reacties
  • 295 x bekeken

Sinds vanochtend werkt mijn internet niet. Modem 3x gereset. DSL-lampje brandt, wereldbol niet. Modem geeft aan dat er connectie is met DSL maar ADSL blijft op “connecting...” staan

icon

Beste antwoord door eric 26 October 2020, 12:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

@PaulusV mag ik vragen in welke plaats je woont. Ik woon in Sittard en heb sinds gisteravond geen tv en internet meer.  Vandaar.

Sittard ook. In de wijk Overhoven.

Bij mij ook problemen met tv en internet. Sittard Centrum. In ieder geval fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Tele2 is telefonisch niet bereikbaar en via de chatbot op de website ben ik tig keer doorverwezen naar dit forum omdat contact met een medewerker niet mogelijk is vanwege onverwachte drukte... Maar hier komt ook geen reactie van Tele2.

Reputatie 7
Badge +12

Klopt, op zondag is de klantenservice gesloten en zijn de twee moderators vrij. Morgen is alles er weer.

Ja, die chatbot is niet geweldig. Maar er was wel iemand van de klantenservice om mee te chatten. Ik vind het alleen zo jammer dat antwoord luidt bel maar terug. Vooral omdat het hier (in deze buurt in Sittard) waarschijnlijk een storing aan nogal oude infrastructuur van KPN betreft. Iets waar de consument niets aan kan doen.

Ik heb nog steeds geen internet en moet thuiswerken. Klantenservice is pas vanaf 9.00 uur bereikbaar. Ik heb echt een groot probleem nu.....

Reputatie 7
Badge +12

Gebruik je telefoon als wifi hotspot. Dan kun je in ieder geval aan het werk.

Weet je wat dat kost, Eric? De maand is bijna om en niet iedereen heeft onbeperkt internet via de telefoon!

 

Bovendien laat de ict beveiliging van mijn werkgever dit niet toe. 

Reputatie 7
Badge +12

Bovendien laat de ict beveiliging van mijn werkgever dit niet toe. 

Dat is jammer. Maar een storing kan altijd gebeuren. Daar zal jouw ICT afdeling toch wel vaker mee geconfronteerd worden vanuit gebruikers. Een mobiele oplossing is dan eigenlijk altijd mogelijk en zou door hen beveiliging technisch gewoon gesupport kunnen worden hoor. Ook jouw thuis aansluiting heeft formeel geen vast IP adres. Voor de rest is vast of mobiel voor een VPN tunnel hetzelfde.

Ik heb 3 kwartier met de helpdesk gebeld. Meerdere harde resets gedaan. Uiteindelijk bleek dat er inderdaad een storing in Sittard. Storing is nu dus bekend en er wordt aan gewerkt.

@Mariiee hartelijk dank daarvoor want ik heb die mogelijkheid op dit moment niet, om weer een uur aan te modderen met de klantenservice, vanwege mijn werk. 

Ik hoop dat Tele2 de getroffen klanten wel even tegemoet komt met iets - een korting op de factuur of een zender erbij voor een maand. 

@eric ik heb gisteren een hotstop van mijn phone gemaakt. Een uurtje later was mijn bundel op en kreeg ik doodleuk bericht van Tele2 dat kon sms'en om voor €10,- 2gb te kopen... Wat ik noodgedwongen heb moeten doen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Er is/was een andere mogelijkheid, de 24 uur unlimited data voor 3 euro.

Ook is er een wettelijke compensatie als internet het niet doet. Na 12 uur is dat het maandbedrag van je aansluiting/31 x het aantal van 24 uur dat de storing duurt. 

Hou dit topic in de gaten voor een update. Wellicht dat er een reset van je modem nodig is als ze het hebben opgelost.

Reputatie 6

Hallo allemaal,

Er zijn inderdaad issues met de thuisdiensten in de omgeving van Sittard. De oorzaak is inmiddels bekend en naar verwachting binnen 2 uur opgelost: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-en-acties-174/mogelijke-problemen-in-de-omgeving-sittard-81093

Mocht je issues ervaren en woon je niet in die regio, open dan even een eigen topic. Zo houden we het overzichtelijk.

Bedankt voor je hulp @eric!

@eric die 24-uurs unlimited data had ik echt kunnen gebruiken en weet ik nu voor volgende keer. Maar eigenlijk had ik dat natuurlijk als oplossing moeten horen tijdens de chat gisteren want toen heb ik aangegeven dat ik van mijn toestel een hotspot kan maken maar dat dit flink in de papieren loopt, en ik had benadrukt dat mijn mobiel ook via Tele2 loopt. Maar dat terzijde.

In elk geval ben ik blij dat er nu iets aan wordt gedaan. 

Hallo Maurice, bedankt voor je update. Fijn dat de oorzaak is gevonden. Hopelijk kan ik straks nog een paar uur werken. Ik hou het andere topic in de gaten.