beantwoord

Installeren van internet en tv werkt niet

  • 1 August 2020
  • 12 reacties
  • 365 x bekeken

Lampje van tv blijft groen knipperen (niet te zien op de foto) en power blijft een rode kleur houden. Gedaan wat er werd gevraagd, beide uitgangen geprobeerd, zelfde verhaal. Vorige eigenaren hadden ziggo. Ik vraag me af hoe ik dit nu kan oplossen, aangezien ik anders maandag pas kan gaan bellen. Hopelijk kan iemand mij helpen. Merci

icon

Beste antwoord door Gela 2 August 2020, 13:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat ziet er niet echt uit als het ISRA punt. Kijk eens in de meterkast hoe daar de KPN kabel binnenkomt.

Ja dit is helaas echt het punt waar het binnenkomt, vorige bewoners hadden een monteur langs laten komen en op deze plek zat alles aangesloten

Reputatie 7
Badge +12

Je gaf aan dat de vorige bewoners een Ziggo aansluiting hadden. Dat werkt via een coax aansluiting. Die zit rechts van de aansluiting die jij nu gebruikt.

Werkt de rj́11 aansluiting direct naast waar je nu het stekkertje in hebt gedaan niet?

Ja lijkt wel dat dat deze niet correct werkt. Er gebeurt wel iets maar niet het juiste lijkt me

Enige reactie is dat het lampje van tv gaat knipperen. Kan wel connectie maken met modem maar niet met internet

Ik zit ook al 2  dg zonder internet en vaste telefoon.

 

Reputatie 7

Weet je zeker dat er wel signaal staat op de aansluiting die je nu gebruikt? Oftewel, als vorige bewoners kabel gebruikte, hoe weet je dan dat de telefoon aansluiting goed is aangelegd?

Waarschijnlijk een standaard bericht als reactie van tele2,  ik woon al 14 jaar op dit adres en meer dan 10jaar klant bij tele 2 kortom, ik ben er zeker van dat alles naar behoren werkte tot 1 augustus rond  14:00.

En dan was het klaar tot op heden.

Reputatie 7

Waarschijnlijk een standaard bericht als reactie van tele2,  ik woon al 14 jaar op dit adres en meer dan 10jaar klant bij tele 2 kortom, ik ben er zeker van dat alles naar behoren werkte tot 1 augustus rond  14:00.

En dan was het klaar tot op heden.

Ik zie dat je nog geen eigen topic hebt aangemaakt voor je issue. Dit is een ander topic waar deze vraag helemaal niet gek is. Daarbij reageer ik niet namens Tele2. Dit is een klanten forum, waar informatie wordt uitgewisseld en ook Tele2 moderators actief zijn om te helpen waar nodig. Als je een eigen topic aanmaakt, dan word je daar geholpen. Morgen is ook de telefonische klantenservice weer geopend.

Ja ik heb geen idee hoe ik dat kan testen of dat het signaal werkt. Iemand een idee

Enige reactie is dat het lampje van tv gaat knipperen. Kan wel connectie maken met modem maar niet met internet

Wanneer we goed naar jou foto kijken zien we de letters ISDN op de deksel staan. En 2 aansluitingen het lijkt erop dat dit een digitale aansluiting is en daar werkt Tele2 niet op. Dat gaat enkel op analoog en zal door KPN in de centrale eerst omgezet moeten worden.

Kijk ook maar eens op deze link.

https://www.telefonievergelijker.nl/klantenservice/wat-het-verschil-tussen-een-analoge-en-isdn-lijn/

Reputatie 7

Enige reactie is dat het lampje van tv gaat knipperen. Kan wel connectie maken met modem maar niet met internet

Wanneer we goed naar jou foto kijken zien we de letters ISDN op de deksel staan. En 2 aansluitingen het lijkt erop dat dit een digitale aansluiting is en daar werkt Tele2 niet op. Dat gaat enkel op analoog en zal door KPN in de centrale eerst omgezet moeten worden.

Kijk ook maar eens op deze link.

https://www.telefonievergelijker.nl/klantenservice/wat-het-verschil-tussen-een-analoge-en-isdn-lijn/

Mogelijk ook aan de zijde van de klant eerst terugbouwen naar de analoog situatie voordat het werkt.