beantwoord

Instabiel Internet

  • 24 July 2023
  • 4 reacties
  • 89 x bekeken

Mijn internet thuis is niet stabiel. Om de paar maanden heb ik en periode van ongeveer een week (soms langer of korter) dat het internet weg valt, dit duurt dan enkele minuten, voor het terug komt en daarna weer weg valt. Dit probleem verdwijnt na een paar dagen voor dat het weer mysterieus terugkomt.

Ik heb geen enkel patroon kunnen ontdekken. Als het internet weg, brandt het internet lampje van de router niet. Mijn apparaten hebben wel wifi, maar geen internetverbinding. De router aan en uit doen helpt niet.

 

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Wat kan ik proberen om het op te lossen?

icon

Beste antwoord door eric 25 July 2023, 15:15

Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je een DSL aansluiting of glas.

In geval van koper,  is het modem direct op het isra punt aangesloten? Maak er eens een foto van.

Heb je een DSL aansluiting of glas.

In geval van koper,  is het modem direct op het isra punt aangesloten? Maak er eens een foto van.

 

Bedankt voor de reactie!

Ik heb een DSL aansluiting. Bijgevoegd een foto van de aansluiting van mijn router op de kabel. De kabel komt uit het trappenhuis. Van andere appartementen komen ook kabel en gezammelijk gaan ze naar het isra punt in de kelder, ook hiervan is een foto bijgvoegd.  (Ik heb hier overigens vrij weinig verstand van dus het zou goed kunnen dat ik woorden verkeerd gebruik.)

 

Router
isra

Zijn hier clues uit te halen? Of mogelijke oplosrichtingen? 

Reputatie 7
Badge +12

De clue is dat je hier een hoop geknutsel en doe het zelf ziet. Dit is niet het formele ISRA punt wat KPN ooit heeft geïnstalleerd.  Er zitten dus verdeeldozen maar dus ook aan elkaar verbonden draden tussen. Dat zijn vaak storingsbronnen die kunnen ontstaan.

Probeer het dus vooral zo strak en kort mogelijk te houden. Bel ook eens de klantenservice voor een lijnmeting.  Dan kunnen ze zien of er veel errors op de lijn zit. Indien ja, dan is dat alleen bevestiging dat je eigenlijk strakker op het ISRA punt moet zitten.

De clue is dat je hier een hoop geknutsel en doe het zelf ziet. Dit is niet het formele ISRA punt wat KPN ooit heeft geïnstalleerd.  Er zitten dus verdeeldozen maar dus ook aan elkaar verbonden draden tussen. Dat zijn vaak storingsbronnen die kunnen ontstaan.

Probeer het dus vooral zo strak en kort mogelijk te houden. Bel ook eens de klantenservice voor een lijnmeting.  Dan kunnen ze zien of er veel errors op de lijn zit. Indien ja, dan is dat alleen bevestiging dat je eigenlijk strakker op het ISRA punt moet zitten.

Bedankt! 

Ik een lijnmeting aanvragen en waarschijnlijk contact opnemen met de VVE.

Reageer