beantwoord

Geen Internet vanaf dag

  • 7 June 2019
  • 10 reacties
  • 1004 x bekeken

Vanaf 24h heb ik geen internet, sinds de storm en een loud donder.. Wel gebelt naar technisie dinst, maar ze vraag of mijn kabel is niet langer dan 2 meter..

Adres en naam met 4 laatste cijfer van rekeningnummer verstuurt naar Kevin en Jasper
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 7 June 2019, 10:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 4
Als het voor de storm wel goed gewerkt heeft lijkt mij die kabellengte niet echt relevant.
Waarschijnlijk heb je het al op verzoek van de technische dienst gedaan maar heb je de modem al een paar minuten van de stroom gehaald en weer aangesloten?
En heb je ook al je gegevens in je profiel gezet?
Reputatie 6
Als er in de buurt blikseminslag is geweest kan er inderdaad apparatuur kapot gaan.
Reputatie 7
Badge +12
Langere kabels betekend toch ook meer kans op inductie van velden die ontstaan bij een bliksem inslag buiten!
Reputatie 5
Hé piotrek4761,

Bedankt voor je bericht. Je geeft aan dat de technische dienst gesproken heeft over de kabel tussen het modem en je aansluitpunt, ik lees in de notitie van de technische dienst dat ze je gevraagd hebben om de flatcable/platte kabel te vervangen door een ronde kabel omdat een flatcable erg storingsgevoelig is.

Als ik de foto's bekijk dan branden de lampjes op het modem zoals ze normaal gesproken ook branden wanneer er geen signaal binnenkomt door een storing in bijv. de kabel, we kunnen daaruit dus nog niet afleiden dat het modem defect is. Ook op de foto zie ik je dat er een platte kabel in het modem zit aangesloten maar dat bij je aansluitpunt zie ik een ronde kabel zitten, oftewel er zijn 2 verschillende kabels met elkaar verbonden en vraag mij af hoe. Als er een bijvoorbeeld een splitter oid tussenzit dan kan deze ook defect zijn geraakt na de inslag. Het is dus erg belangrijk dat je eerst het modem rechtstreeks met een nieuwe ronde/ovale telefoniekabel aansluit het aansluitpunt zonder een splitter o.i.d.

Ik hoor graag van je zodra je dit getest hebt

Groet, Kevin
Dus wil ik een monteur naar thuis.
Ik heb geen ander kabels. Tweede rond kabel zit daar maar is niet aangesloten met ander modem, hij gewoon is.

Iemand van telecom zij dat internet kast kapoet is en gaat repareren, straks schrijft ik wel of intrrnet werk of niet.
Kabeel verandeert, steeds niet werk.
Buren ook zonder internet..
Nu is goed. Dus snap ik dat voor deze week moet ik niet betalen?
Reputatie 7
Badge +12
Wat was uiteindelijk het probleem?
Wat was uiteindelijk het probleem?
Een grote storing in internet kast naast mijn straat...
Reputatie 5
Ik weet niet wat de technische dienst met je afgesproken heeft over een vergoeding voor de storing, in de meeste gevallen kunnen ze dit wel voor je in orde maken.

In elk geval goed dat het nu opgelost is, leuk dat je nog even een update hebt gegeven!

Groet, Kevin