beantwoord

Fritzbox 7590 VDSL instellen

  • 17 July 2023
  • 5 reacties
  • 86 x bekeken

Reputatie 2

Beste tele2,

 

dit weekend zou ik graag VDSL modem willen vervangen met de Fritzbox 7590 , alleen lees ik dat ik daarvoor nog gegevens nodig heb. Zouden jullie die gegevens naar mijn mail willen sturen. De mail verbonden met het klantnummer. Dan kan ik dit weekend ermee aan de slag.

 

Alvast dank

 

icon

Beste antwoord door Des2000 17 July 2023, 20:14

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hi

 

Zie onderstaand topic

 

 

Des

Reputatie 2

Dank. Hiermee moet het lukken.

Reputatie 2

Inmiddels de klantenservice gebeld voor ww/username die nodig zijn voor VDSL. Ik houd dit topic up to date voor anderen die de Fritzbox 7590 willen installeren. Ik laat het dit weekend even weten met hoe het is verlopen en mijn bevindingen zijn.

Reputatie 5
Badge +6

Wat fijn om te lezen dat je ons zo goed op de hoogte aan het houden bent, @Lexiflex! Ik duim met je mee dat het allemaal gaat lukken dit weekend! 

Reputatie 2

Mijn update over het installeren van de Fritzbox 7590 op het tele2 VDSL netwerk.

  1. Je moet weten dat de Fritzbox 7590 een speciale kabel gebruikt. Die zit als het goed is in de doos om te verbindinen met de fritzbox en een RJ-11 insteekpunt.  Dus je kunt niet zomaar een RJ-11 in het modem steken. Helaas. Ik heb zelf hiervoor naar de Karwei moeten gaan om een RJ-11 koppelstukje te kopen (ze noemen het daar ISDN, maar het werkt gewoon met RJ11). Ik had namelijk voor het Tele2 modem ZTE, daar ging het gewoon direct in. Ik had bij dit modem zelf de draden vastgezet met een kniptang en aangesloten op het modem. Zo had ik de allerbeste connectie mogelijk. De varkensneus aansluiting van dit oude huis was erg slecht.
  2. Voordat je het modem kunt gebruiken moet je de login gegevens weten. Zoals hierboven genoemd. Hiervoor moet je contact opnemen met tele2 via de telefoon.
  3. Het modem is opzich rechtoerechtaan, alleen met de Wizard kwam ik er niet. Die heb ik afgesloten en uiteindelijk ben ik doorgegaan via de interne settings. VDI moet je aanpassen. Fritzbox noemt deze setting een zeldzame, maar moet inderdaad op 32.
  4. Hierna werkt het modem / router direct ook goed. Heb zelf nog Fritzos moeten updaten van 7.13 naar de allernieuwste 7.56 en volgens mij werkt het top. Tot nu toe geen storingen, haperingen of wat dan ook ervaren. Stabiele verbinding en zo snel als het kan. Dus aanrader.

 

 

Reageer