Skip to main content

Ongeveer een jaar geleden is ons externe IP-adres gewijzigd. Ik las op het forum dat Tele2 dit in bepaalde gevallen kan doen.

Wat mij opviel is dat ons extern IP-adres recent weer is gewijzigd naar het IP-adres dat wij een jaar geleden gebruikte. Is dit toevallig of hebben Tele2 klanten een aantal externe IP-adressen tot hun beschikking?

Bij consumenten lijnen krijg je altijd een dynamisch adres. Dat kan inderdaad wijzigen.


Dat begreep ik inderdaad.

Omdat ik nu weer een 'oud' extern IP-adres lijk te hebben was ik een beetje verbaasd. Kan het ook tijdelijk zijn gewijzigd en dat ik nu weer het oude IP-adres zie? Of zou het dan nooit moeten zijn gewijzigd?


Er valt niets over te zeggen wat er weer in de toekomst gebeurt. Tele2 verkoopt geen nieuwe aansluitingen meer, dus het aantal adressen wat ze nodig hebben wordt steeds minder.  Het moederbedrijf t-mobile verkoopt steeds meer. Dus kunnen ze intern de IP pools veranderen. 


Reageer