beantwoord

DSL werkt niet - geen verbinding

  • 7 July 2019
  • 7 reacties
  • 1266 x bekeken

HELP!

Sinds vanochtend doet mijn internet het niet meer. Het DSL lampje brandt niet, dus ik ga er vanuit dat dit het probleem is. Resetten etc is al gebeurd. Statuslampje knippert.

Uit mijn ISRA punt (zo eentje met vier gaten voor een telefoonstekker) komt de DSL kabel, en ik denk dat die kapot is. Daarom heb ik een telefoonstekker en nieuwe kabel aangeschaft, maar hij maakt nog steeds geen verbinding.

Moet ik de oude DSLkabel doorknippen misschien? Ben het spoor nu totaal bijster...

Bijgevoegd wat foto’s van de ISRA/modem situatie.
icon

Beste antwoord door Malamute 7 July 2019, 21:13

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 4
Als ik die bekabeling en hoe het aangesloten is bekijk begrijp ik niet hoe het ooit wel heeft kunnen werken.
Dit ziet er ook niet uit als een officieel ISRA punt, heb je niet ergens anders, in de meterkast b.v., ook zo'n aansluiting zitten?
Zo ja dan zou ik het modem daar eens op aansluiten, liefst via een andere en zo kort mogelijke kabel, die kabel die nu in je modem zit ziet er ook niet echt goed meer uit.
Haha, die kabel op de foto heb ik juist nieuw gekocht... Met die telefoonstekker, maar dat werkt dus niet. Geen ander ISRA punt helaas. Tijd voor een monteur dan maar...? Denk niet dat ik het zelf op kan lossen als ik dit zo lees.
Reputatie 4
Monteur lijkt mij ook een goed idee, dat ISRA aansluitpunt zal vervangen en op de juiste manier aangesloten moeten worden.
Misschien lijkt het zo maar op die foto ziet die modemkabel vlakbij het modemstekkertje er in elkaar gedraaid uit en dan zou hij beschadigd kunnen zijn.
Het is sowieso beter om een zo kort mogelijke kabel te gebruiken tussen ISRA punt en modem.
Reputatie 3
Badge +5
Ik ben het met Malamute eens en ik denk dat er beter even een monteur ingepland moet worden. Heb je ons daar al over gebeld of moet ik het vanuit hier voor je regelen? Dat is prima.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.

Alvast bedankt.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor alle gegevens. In het privébericht hebben we besproken dat er voor morgenmiddag tussen 12:00 en 18:00 een monteur staat ingepland. Ik hoor graag wat de monteur heeft gedaan en of hij het goed heeft kunnen oplossen.

Groeten Anton
Super, bedankt voor je hulp Anton!
Reputatie 3
Badge +5
Ik zie dat de monteur het heeft opgelost. Ik heb besloten het topic te sluiten.

Groeten Anton