beantwoord

Contract internet tv eerder opzeggen

  • 6 August 2019
  • 5 reacties
  • 519 x bekeken

Hoi,

Ons internet & tv abonnement bij Tele 2 is verlopen. Nu vraagt Tele2 of wij hem willen verlengen. Ik weet alleen niet zeker of wij hier nog een volledig jaar wonen. Mijn vraag is wat er gebeurd wanneer ik eerder verhuis naar een woning waar al tv & internet is geregeld (zelfde of andere provider)? Kan het Tele2 abonnement dan eerder worden stopgezet, of moet dit afgekocht worden? Is het dat laatste dan zetten wij hem natuurlijk niet nog een jaar vast 🙂
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 7 August 2019, 09:53

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Dat zal afgekocht moeten worden. Denk anders eens aan een unlimited data sims welke maandelijks opzegbaar zijn. Je mag die alleen in een normale telefoon gebruiken maar wel een wifi hotspot maken.
Hi Eric, oei dat is knap lullig als je dat moet afkopen omdat je anders met twee abonnementen zit. Raar ook eigenlijk dat dat zo werkt bij een verhuizing naar een adres waar al een contract is.

Bedankt voor je tip! Zoals jij mij iets leert, heb ik er ook een voor jou. Na je contract ben je standaard overal maandelijks opzegbaar. Of dat nou je mobiel, tv, trein abonnement of whatever is. Daarom willen aanbieders je dan graag weer vastleggen met een aanbieding. Hotspotje dus niet nodig. Gelukkig maar, want dat wordt een stevige rekening als je graag series kijkt haha
Reputatie 7
Badge +12
Inderdaad, als je jouw vaste internet verbinding al een jaar hebt is het gewoon maandelijks opzegbaar geworden. Probleem opgelost!
Reputatie 5
Hé Pijls,

Goed dat je van te voren hierover laat informeren, dat voorkomt eventuele vervelende verassingen.

Zoals eric heeft aangegeven kun je je contract dan niet kosteloos opzeggen tenzij:

  • Je naar het buitenland verhuist
  • Je gaat samenwonen met een andere Tele2 klant

In beide gevallen zul je dan d.m.v. een document moeten aantonen dat je naar dat adres gaat verhuizen om je contract kosteloos te kunnen ontbinden.

Groet, Kevin
Reputatie 4

Bedankt voor je tip! Zoals jij mij iets leert, heb ik er ook een voor jou. Na je contract ben je standaard overal maandelijks opzegbaar. Of dat nou je mobiel, tv, trein abonnement of whatever is. Daarom willen aanbieders je dan graag weer vastleggen met een aanbieding. Hotspotje dus niet nodig. Gelukkig maar, want dat wordt een stevige rekening als je graag series kijkt haha


Gelukkig ben je er zelf al achter gekomen.
Zo'n verlengingsaanbod is alleen interessant als je zeker weet dat je nog een jaar abonnee kan en wil blijven en ze een leuke korting o.i.d. geven.
Bij mijn vorige provider heb ik ook 2 maal verlengd via zo'n aanbod omdat ik toch niet wilde switchen binnen een jaar en ze een leuke korting of extra pakket gaven.
Na dat (extra) jaar loopt je contract maandelijks door en hoef je alleen rekening te houden met 1 maand opzegtermijn.