Hoe kijk ik TV in HD? Alle stappen uitgelegd!

  • 7 January 2022
  • 0 reacties
  • 178 x bekeken
Hoe kijk ik TV in HD? Alle stappen uitgelegd!
Reputatie 5
Badge +6

​HDTV, High Definition Televisie. Als je dit eenmaal hebt ervaren, wil je niet meer zo snel terug. HDTV is televisie met een hogere resolutie, hogere kwaliteit en doorgaans veel scherper beeld dan normaal beeld. Wat mij betreft een echte must om je woonkamer te veranderen in een eigen (mini)bioscoop!

 

Wij bieden een HD-pakket aan met de meest bekeken zenders in HD. Check hier welke zenders dat zijn.

 


 

Maar, hoe kijk ik HD-zenders dan op mijn TV? 

Simpel, om te beginnen heb je natuurlijk een TV nodig die geschikt is voor HD! Om zorgeloos te kunnen genieten van de HD-kwaliteit heb je een Full HD of HD Ready scherm nodig. Een geruststelling, de meeste nieuwe TV’s beschikken hierover! Mocht je twijfelen of je scherm hier over beschikt, check de handleiding, die heb je er natuurlijk niet voor niets bijgekregen. Mocht je de handleiding hebben weggegooid, kan je het natuurlijk altijd opzoeken op Google!

 

Maar met het juiste scherm zijn wij er nog niet, het is namelijk belangrijk dat de TV de juiste aansluiting heeft. Om de HD-zenders in HD te kunnen bekijken is het belangrijk dat je tv-ontvanger met een HDMI-kabel is verbonden met je televisie. In het geleverde installatie pakket zit een HDMI-kabel. De HDMI-kabel niet gebruikt bij de installatie en toch gekozen voor een eigen kabel? Tijd om deze om te wisselen!

 

Heb je geen HDMI-kabel van ons ontvangen? Neem dan contact met ons op.

 

Sommige TV’s hebben een SCART-ingang. Deze kan geen HD-zenders doorgeven. Ook voor deze geldt, tijd voor een upgrade!

 

Time to see the light... Euhh HD!

Spannend, nu heb je alle informatie om zorgeloos in HD te kunnen kijken. Maar we hebben nog een paar stappen.

 

Stap 1

Nu nog even de aansluiting checken. Loop alle kabels na om te kijken of deze goed in de poorten zitten. Heb je thuis nog een andere HDMI-kabel of een andere internetkabel liggen? Probeer deze dan!

Een reminder nodig hoe de aansluiting ook alweer in elkaar zit? Deze vind je hier in onze handleiding!

 

Stap 2

De eerste stap niet geholpen? Balen, maar we zijn er nog niet! Probeer de TV-ontvanger eens te resetten. Klinkt ingewikkeld maar dat is het gelukkig niet. Haal de stekker van de tv-ontvanger voor 30 seconden uit het stopcontact. Hierna kun je de stekker weer in het stopcontact stoppen. Nu de tv-ontvanger weer stroom krijgt zal deze opnieuw gaan opstarten. Houd er rekening mee dat dit een paar minuten kan duren.

Niet gelukt? Ga dan door met de volgende stap!

 

Stap 3

Het is mogelijk dat de TV-ontvanger niet de gegevens van je tv ontvangt om gebruik te maken van HD. Gelukkig kun je dit handmatig instellen! Het is dan wel noodzaak dat je gebruik maakt van een HDMI-kabel. Deze stappen gaan als volgt: 

  1. Druk op de Menu knop van je afstandsbediening.
  2. Selecteer Instellingen – Beeld & Geluid
  3. Controleer of Video uitvoer is ingesteld op HDMI. Als dit niet het geval is, pas deze dan aan.
  4. Controleer of HD opmaak is ingesteld: 1080p of 1080i of 720p. Als deze op een andere waarde staat, kun je dit aanpassen.

 

Kun je na deze stappen nog geen HD-zenders ontvangen? Ask the Community!

 

Relevante kennisartikelen

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer