beantwoord

Zwart scherm en haperend geluid TV

  • 4 augustus 2019
  • 34 reacties
  • 495 x bekeken

Als we de tv aan doe gaat hij vaak meteen op zwart. Met een beetje geluk blijft hij aan als we resetten. Elke keer als we de tv aandoen begint na een minuut of 3 het geluid te haperen; of het geluid valt gewoon uit. 2 keer hielp de stekkers eruit trekken, nu dus niet meer. Op het moment dat ik, nu, zit te kijken valt het geluid helemaal weg. Dit is het zoveelste gedoe in nog geen 2 maanden abonnement. Geloof me, de kabels zitten prima en de tv is ook oké. Het moet eigenlijk wel aan het internet liggen. Helaas gebeurt dit op zondag en kan. Ik niet bellen. We hebben een beetje teveel 'pech' gehad om ook nog en tot morgen te wachten. Dat is vandaag klacht 1.
icon

Beste antwoord door Yaelle 9 september 2019, 14:08

Ik heb de hdmi-kabel ontvangen en uitgebreid uitgeprobeerd. Je hoort weer normaal geluid. Heb af en toe 'pixels' in het beeld, ik weet niet waarom.. Hopelijk van voorbijgaande aard.
Iedereen, bedankt voor het meedenken en Kevin ook voor de kabel
Bekijk origineel bericht

34 reacties

Heb je ook de modem gereset door de spanning er af te halen?

De procedure is::
  • maak de modem en de decoder spnningloos
  • wacht 15 seconde
  • zet de spanning weer op de modem
  • na twee minuten zet de spanning weer op de decoder.
Als dat niet werkt: hoe branden de lampjes op de modem (kleur, continue of knipperend) ?
De prodedure gevolgd, lampjes zijn allemaal groen, alleen de wifi lamp knippert. Fijn, we hebben nu alleen teletekst, die niet meer weg te krijgen is dus tv kíjken kunnen we nu ook vergeten 🤨
Het beeld is zwart, áchter de teletekst die niet weg wil. Joepie.
Ik heb de stekkers er weer uitgetrokken en er weer in gedaan en nu werkt het weer. Ik zal het modem en de decoder niet meer spanningloos maken voorlopig 😉
Heeft iemand een oplossing voor het probleem, een blijvende?
Reputatie 5
Badge +2
Hé Yaelle,

Lastig dat je zoveel problemen hebt tijdens het TV kijken.

Als het nog niet opgelost is kan ik kijken wat ik voor je kan doen en heb daarvoor de volgende gegevens van je nodig in een privébericht:

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht Yaelle. Ik zie dat je homeplugs gebruikt voor het verbinden van je decoder. Ik zou je willen vragen om de decoder zonder homeplugs maar met één kabel rechtstreeks aan te sluiten en te testen of je dan ook nog problemen hebt. In de verbinding zie ik verder geen problemen, de snelheid is goed en de lijn meet geen fouten.
Wij gebruiken absoluut geen homeplugs dus daar ligt het niet aan 🤷‍♀️
Reputatie 5
Badge +2
Dat zijn deze apparaten: https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/verbindingsset/
Ja, nogmaals, wij gebruiken die niet. Er loopt dus een directe kabel. Nog een idee?
Technisch aangelegde zoon: 'we hebben ze wel met de doos meegekregen maar het was niet bepaald handig om ze te gebruiken
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast, er stond zojuist alleen "wat zijn homeplugs" en er stond niet bij dat je die niet gebruikt.

De reden waarom ik het vraag is omdat je via ons homeplugs besteld hebt bij je abonnement en ook zie ik een gesprek met de klantenservice waarin je aangeeft dat deze door je zoon zijn aangesloten. Begrijp ik het goed dat je de homeplugs inmiddels niet meer aangesloten hebt en een kabel rechtstreeks van het modem naar de decoder toe getrokken hebt?
Nee. We hebben ze NOOIT gebruikt. Ze zitten zelfs nog ingepakt in de doos. Wat uitkomt op het feit dat we idd een kabel gebruiken. Altijd gedaan. Erewoord. Kunnen we het daarover eens zijn?
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie dat je je bericht aangepast hebt d at er een direct kabel getrokken is nu. Ik wil dan graag een monteur sturen die de aansluiting en apparatuur voor je kan nakijken en indien nodig vervangen. We hebben twee mogelijke tijdsblokken: van 08:00 tot 13:00 of van 12:00 tot 18:00, welke dag heeft je voorkeur?
Ehm.. Die man die afgelopen week us geweest? 🤔 Is er in mijn amper 6e week Tele2 al iets kapot? Er is iemand van KPN geweest. Moet dat nu alweer? Ik weet niet of ik alweer tijd heb voor een tijdblok. Bovendien krijg ik dan ook nog een rekening.. Helaas helpt Tele2 niet met installeren...
Mijn voorkeur is morgen om 11.00 uur
Reputatie 5
Badge +2
Geen KPN monteur, een Tele2 monteur welke kosteloos is.

Dan heb ik de monteur bij deze ingepland voor je voor morgen tussen 08:00 en 13:00.

Hopelijk is het daarna opgelost!

Groet, Kevin
Helaas, dan kan ik niet. Op deze dag alleen 's middags. De monteur die vorige week kwam was van KPN. Hij droeg iig een shirt met KPN opdruk. Oh.. Als ik 11 gezegd heb, ik bedoelde 13.00 uur. Ik zie het net 😑
Reputatie 5
Badge +2
Dan kan ik de afspraak aanpassen naar tussen 12:00 en 18:00, specifieker kan helaas niet, is dat akkoord?
Dan ben ik wel thuis. Dank je wel 👍
Monteur geweest. Modem en decoder beide vervangen. Probleem blijft: haperend uitvallend geluid, alleen bij tv (internet niet goed dus). Geen probleem bij Netflix en dvd speler. Tele2 probleem. Zie mijn nieuwe topic elders.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je bericht Yaelle, jammer dat het niet opgelost is met nieuwe apparatuur. We hebben nu in elk geval de grootst mogelijke oorzaken uitgesloten.

Heb je op dit moment nog problemen met zwart beeld of is het nu alleen het geluid dat gaat haperen terwijl het beeld wel vloeiend is?
Het beeld is goed, het geluid hapert nog en valt soms uit. Het beeld wordt af en toe 'pixel-achtig' en hapert soms een beetje en dat is maar even. Bij het afspelen van een DVD is het geluid prima en gek genoeg bij Netflix ook, via chromecast
Reputatie 5
Badge +2
Dan heb ik nog een aantal vragen voor je:

Heb je geluid lopen via de speakers van de TV en heb je losse speakers of een soundbar o.i.d. voor het geluid?

Weet je of de monteur ook de HDMI kabel en/of de kabel tussen het modem en de decoder vervangen heeft? Dit zie ik niet terug in zijn terugkoppeling namelijk.
Geluid via tv, volgens mij is de kabel tussen die twee vorig jaar vervangen.
De KPN monteur die hier ca anderhalve week geleden was heeft de kabels doorgemeten zoals hij dat noemde en die waren oké. De monteur van vorige week heb ik dat niet zien doen. Als dat had gemoeten vind ik ze een beetje slordig en hadden ze al het controlewerk meteen moeten doen. Dus vind ik het vreemd dat dat niet gebeurd is en jij mij moet vragen of dat wel zo is. Ik bedoel dat ze dat meteen hadden moeten doen. Zucht, 😜
Reputatie 5
Badge +2
In principe had hij dit inderdaad ook meteen mogen doen ja, maar helaas...

Ik kan een nieuwe HDMI kabel voor je opsturen (of gebruik je scart?) en indien nodig kan ik ook een nieuwe ethernet kabel voor je opsturen voor tussen het modem en de decoder mocht je zelf geen meer hebben liggen, hoe lang is deze kabel ongeveer?

Reageer