Hoi boumafam, werkt Teletekst inmiddels weer? Zo niet, bel dan direct met mijn collega's van de klantenservice op 020-7544444. Ik heb zelf geen toegang tot onze Thuis-systemen, maar zij hebben dit wel en kunnen je direct verder helpen. Als teletekst een paar dagen niet werkt is dat niet genoeg reden om je abonnement kosteloos op te zeggen, maar stel je vraag voor de zekerheid nog eens bij mijn collega's. Ik hoop dat het inmiddels weer werkt of dat mijn collega's je in ieder geval meer duidelijkheid kunnen geven!
“een paar dagen zonder teletekst” is nu al 2 weken zonder ondertiteling.
Ik heb gebeld met je collega van de klantenservice, maar die doet hetzelfde als 2 weken geleden, die “geeft het signaal door”. Ik heb nu gevraagd om een nieuw kastje op te sturen, omdat de helpdesk blijkbaar zit te wachten op ‘meer signalen’ voordat ze iets doen. Helaas kon je collega niet zeggen of dat vervangende kastje ook echt opgestuurd gaat worden.
Het is nu wel duidelijker: helpdesk doet alleen iets als ze van meerdere mensen horen van een probleem. Totdat genoeg mensen een probleem melden, hoef je van tele2 niets te verwachten. Ook niet als je afhankelijk bent van werkende ondertiteling.
Een ander nieuw kastje gaat niet zorgen voor het toevoegen van Teletekst. Die functie moet er centraal in staan, wat blijkbaar op het nieuwe platform niet het geval is.
Een ander nieuw kastje gaat niet zorgen voor het toevoegen van Teletekst. Die functie moet er centraal in staan, wat blijkbaar op het nieuwe platform niet het geval is.
Het gaat niet zozeer om teletekst maar om ondertiteling. Die functionaliteit is bij andere TV-aanbieders gewoon aanwezig. Ik kan me ook niet voorstellen dat iedere TV/internetaanbieder zelf de ondertitels erbij gaat zetten, die zullen door de zenders zelf al worden aangeleverd. En dan lijkt dit toch gewoon een probleem waar je een technische oplossing voor moet kunnen vinden, eigenlijk al voordat je nieuwe TV boxjes aan klanten uitlevert...
Ondertiteling kun je instellen op je tv, met je eigen afstandsbediening naar menu, instellingen. Daar kun je de ondertiteling instellen voor doven en slechthorenden.
Teletekst kun je toevoegen met de Teletekst app.
Ondertiteling kun je instellen op je tv, met je eigen afstandsbediening naar menu, instellingen. Daar kun je de ondertiteling instellen voor doven en slechthorenden.
Teletekst kun je toevoegen met de Teletekst app.
Dat is het probleem niet. De ondertiteling is te klein, loopt niet synchroon, overlapt soms en verdwijnt te snel om te kunnen lezen. Zie https://community.odido.nl/ideas/ondertiteleing-tele2-odido-368250
Precies! Een groot probleem voor slechthorenden.
Dit is niet te gebruiken en dus echt een groot probleem.
Wordt dit opgepakt door Tele2 met een snelle update van de nieuwe mediabox? Alvast bedankt voor de reactie!
Hoi allemaal, allereerst excuses voor het ongemak. Het is bij ons bekend dat de ondertiteling te klein is en te snel verdwijnt. Mijn collega's werken er momenteel hard aan om dit op te lossen. Ze zijn al flink op weg, maar wanneer de fix update precies uitgebracht wordt is op dit moment nog onbekend. Ik hoop dat alles snel weer werkt.
Mocht je hulp nodig hebben om Teletekst te vinden. Bel dan met mijn collega's op 020-7544444. Er is inderdaad geen knop meer op de afstandsbediening. Dit gaat voortaan via de app die vooraf geïnstalleerd staat. Mijn collega's kunnen je stap voor stap helpen om dit te vinden.