beantwoord

Universele afstandsbediening Samsung smart tv koppelen

  • 21 September 2020
  • 5 reacties
  • 2761 x bekeken

Hi,

 

Heb al aantal topics hierover gezien, maar niets zo 123 waar ik mee zit. Heb sinds een tijdje een nieuwe Samsung tv: de UHD 4K 55TU7100. Heb in het begin direct de universele afstandsbediening gebruikt (van Samsung) om mijn Sonos en Tele2 kastje op aan te sluiten. Dat ging perfect, maar opeens lukte het niet meer om ‘m te koppelen aan het Tele2 kastje. 

 

Tijdens het instellen krijg ik uiteindelijk de optie om de fabrikant of het modelnummer in te tikken om zo eventueel connectie te krijgen, maar ik kan nergens de fabrikant of het modelnummer vinden. Kan iemand mij verder helpen of heeft iemand een idee hoe ik het weer werkend krijg? Heb het ook al via HDMI 1 en HDMI 2 (ARC) geprobeerd.

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 1 October 2020, 14:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ChrisHeemskerk
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw verhaal en duidelijke uitleg. Ik kan mij voorstellen dat je graag al je devices met 1 afstandbediening wilt verbinden, dat werkt wel zo makkelijk.

Je kan vrij eenvoudig de Tele2 afstandsbedienig koppelen aan jouw televisie. Op onze website staat beschreven hoe je dat doet: Koppelen afstandsbediening. Chill toch!
Tijdens het instellen wordt gevraagd om de fabrikant en het modelnummer, bedoel je dan het modelnummer van de tv decoder? En als je meer informatie wilt over het koppelen met de Samsung afstandbediening dan raad ik je aan om jouw vraag op de Samsung Community te plaatsen. Daar heb je de echte Samsung experts!

Ik hoor graag van je. De Community staat voor je klaar! :thumbsup:

Hi Cas,

Thnx voor je reactie! Ik wil toch graag de Samsung afstandsbediening koppelen. 

Bedoel idd modelnummer van de tv decoder, waar kan ik die vinden? En wat is de fabrikant?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ChrisHeemskerk,,

Bedankt voor jouw reactie! Ik heb begrepen van mijn collega dat jij een nieuwe tv-ontvanger krijgt toegestuurd omdat je nu een wat ouder model hebt. Ik hoor graag van je of het koppelen nu wel lukt! :thumbsup:

Hi Cas! Klopt, heb een nieuwe ontvanger gehad, maar het werkt helaas nog steeds niet. 

 

Heb nu een aantal oplossingen via het Samsung forum die ik nog moet proberen, maar heb er een hard hoofd in. Komt dit vaker voor? Hij heeft het een tijdje gedaan, daarom vind ik het zo vreemd dat het niet meer werkt.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @ChrisHeemskerk ,

Bedankt voor jouw reactie! Wat jammer zeg, dit had de oplossing moeten zijn als het aan onze apparatuur had gelegen.
Dit probleem ligt dan meer aan de verbinding tussen onze decoder en de afstandsbediening van Samsung. 

En dan meer aan de afstandsbediening van Samsung. Die moet namelijk ingesteld worden.We hebben dit topic voor je gevonden op het forum van Samsung.
Hopelijk heb je er wat aan! Succes en laat ons weten of het is gelukt. Meer vragen? Stel ze gerust. Je weet ons te vinden! :smile:

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel: