beantwoord

TV stottert nog erger dan begindagen digitenne

  • 13 July 2019
  • 6 reacties
  • 525 x bekeken

Ondertussen heb ik ook de router een factory reset gegeven, andere bekabeling geprobeerd, maar niks helpt. M'n internet snelheid is 60 MB stabiel, dus dat kan het ook niet zijn. Ik heb 2 ethernet kabels geprobeerd direct van de router naar de decoder. Een van 70 cm en een van 3 meter (uit mijn PC getrokken), met beide hetzelfde effect. Ook 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd die wel werken met m'n PC.

Kan het zijn dat de decoder defect is? Bij ontvangst zag deze er namelijk niet bepaald nieuw uit. De gebruikssporen zijn duidelijk zichtbaar (krassen e.d.).

2 off-topic dingen voor Tele2:
OT1: De emails die jullie vanuit klanten service versturen hebben een reply-to naar een noreply adres, niet erg klantvriendelijk ..
OT2: Het klantenservice telefoonnummer dat in de email werd doorgestuurd is niet in gebruik. Is iemand vergeten de rekening te betalen? 😉
icon

Beste antwoord door stefan.helminck 16 July 2019, 15:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Het kan de decoder zijn of het inkomende signaal. Als het beeld stoort zijn er ook andere diensten die het minder goed doen?

OT1`: Kan begrijpen dat het niet als vriendelijk over komt. Ik zal het doorgeven mogelijk dat er toch een contact mailadres kan komen.
OT2: In welke mail stond welk telefoonnummer?
Het probleem doet zich met name voor bij commerciële zenders als comedy central en spike. De NPO zenders doen het niet vlekkeloos, maar wel een stuk beter. De internetverbinding werkt voor de rest prima naar mijn idee.

OT1: Top!
OT2: Via de mail heb ik dit telefoonnummer doorgekregen: 020 -754 4444. Volgens mij is dit het algemene nummer.
Reputatie 5
Het kan zijn dat je televisie decoder mogelijk niet goed is. Daarom lijkt me het beste dat je even belt met de klantenservice. Daar kunnen we dingen nakijken en een monteur sturen. Onze monteurs hebben ook vervangende hardware bij zich.

OT2: Dit nummer zou moeten werken. Ik zou niet weten waarom het vorige keer niet werkte. Tenzij je op zondag belde we zijn dan dicht.
Voor degene die hetzelfde euvel hebben, ik heb het kunnen oplossen door:
- Zowel de modem als de decoder uitschakelen (stekker er uit)
- Hou ze minimaal 30 sec. van het stroom
- Stekker van de modem weer het stopcontact in
- Wacht tot de modem volledig is opgestart en internet verbinding heeft
- Daarna de TV decoder weer terug het stopcontact in

Nadat de apparaten in de juiste volgorde zijn opgestart gaat alles weer vlot.

Wat het telefoonnummer betreft, zal wel een incident zijn geweest. Kan gebeuren 😉
Reputatie 5
Voor degene die hetzelfde euvel hebben, ik heb het kunnen oplossen door:
- Zowel de modem als de decoder uitschakelen (stekker er uit)
- Hou ze minimaal 30 sec. van het stroom
- Stekker van de modem weer het stopcontact in
- Wacht tot de modem volledig is opgestart en internet verbinding heeft
- Daarna de TV decoder weer terug het stopcontact in

Nadat de apparaten in de juiste volgorde zijn opgestart gaat alles weer vlot.


Let op dat als je dit te vaak moet doen natuurlijk ook niet de bedoeling is en we dat graag horen.
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper