beantwoord

Tv signaal

  • 13 May 2019
  • 21 reacties
  • 15561 x bekeken

Reputatie 1
Heb sinds een week een haperend en stottert tv signaal op alle kanalen.
Meerdere malen tv decoder opnieuw laten opstarten en ook modem laten herstarten i.c.m. decoder.
Decoder is Amino A532 en modem is Technicolor TG789bvn.
Wordt er een beetje stotterd van, want zo klinkt het beeld dus ook.
Onderzoek naar signaal levering via telefoon aansluiting en signaal sterkte zou misschien handig zijn.
icon

Beste antwoord door paul1956 19 May 2019, 09:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 5
Merk je ook problemen met internet? Gebruik je een kabel tussen de modem en decoder of een verbindingsset? Indien je ook wel eens programma gemist kijkt hapert dat ook?
Reputatie 1
Goedemorge Jasper,
Internet is tijdens het haperen ook minder en tussen modem en decoder zit de bijgeleverde aansluitset.
Maar het probleem is niet constant maar vooral in de avonduren.
Lijkt erop of de signaal levering erg zwak is.
Reputatie 5
Zou je het voor mij eens een keer in de avonduren kunnen testen rechtstreeks met een kabel kijken of het dan nog steeds hapert.
Reputatie 1
Snap ff niet wat je bedoeld,
mijn telefoonlijn gaat in het modem en vandaar zit de bijgeleverde kabel naar de decoder en van daaruit naar de televisie.
Denk zelf aan overstappen naar glasvezel
Opdat ik vermoed dat de wijkcentrale de oorzaak van het probleem is.
Reputatie 5
Als er glasvezel is kan je overstappen maar je hebt dus een kabel tussen modem en decoder? Niet een verbindingsset zoals beschreven op onze site: link
Reputatie 1
Nee ik heb nog een oude aansluiting op mijn binnenkomende telefoonlijn.
De optie van de aansluitset klinkt goed en dat zal het probleem van de wijkcentrale doen oplossen.
Bij de installatie van het technicolor modem verwees men om deze op de bestaande telefoonlijn aan te sluiten.
Dus ik heb de bestaande aansluiting van de telefoon niet meer nodig ?
Zal deze aansluitset bestellen of is het mogelijk om dit nu bij deze te doen ?
Reputatie 1
Beste Jasper,
Wat is jou advies en de door mij gedane vraag ?
Reputatie 1
Gisteravond om 21.00 uur wederom haperend beeld op RTL 4 zeer irritant wederom alles weer opnieuw op gestart maar zonder resultaat.
Wordt er doodziek van we zitten naar tv te kijken of we dronken zijn.
En dat voor een doordeweekse dag.
Of TELE 2 komt met een oplossing of we stappen maar over naar een andere provider.
We worden er nu een beetje doodziek van en dat voor de zelfde maandlasten als een andere aanbieder.
Wij hopen op een oplossing op korte termijn.
Reputatie 1
Al een maand geblokkeerd op mijn @ adres F@zonnet.nl en dan nu de storing op het tv en internet signaal we denken dat het einde verhaal gaat worden met TELE 2.
Sorry voor dit maar de service is over en de verhalen zijn niet hoopgevend meer.
Wij zijn diep bedroefd en hopend dat dit op zeer korte termijn hersteld kan worden.
Anders is ook deze trouwe klant geneigd om de overstap te maken.
Met vriendelijke groet,
Paulus Limburg.

*** Privégegevens weggehaald: Let op! Dit is een openbaar forum. ***
Reputatie 7
Badge +12
Heb je de klantenservice al gebelt? Die kan je internetlijn nameten op afstand.
Reputatie 1
Al verschillende dagen geprobeerd met een gemiddelde wachtijd van 35 minuten
En als ik dan contact had wisten ze niet een oplossing te geven.
En de meting van de wijkcentrale naar het huis adres gaf geen positief beeld, vandaar onze LAATSTE oplossing de aparte aansluitset buiten de telefoonlijn om.
Gaarne deze oplossing aanbieden anders einde verhaal TELE 2.
Reputatie 1
Maar voor het maand bedrag wat ik nu betaal aan TELE 2 en de problemen die ik nu steeds heb is de overstap wel over weegbaar, bij CAIway heb ik voor iets minder een ruimer pakket voor minder en dan ook via glasvezel.
En dan zonder de storingen en betere service.
Wij vinden het zonde van TELE 2 om zo behandeld te worden zonder een daat werkelijke oplossing.
Sorry Eric.
Reputatie 5
Het beste kan je toch de klantenservice voor dit soort problemen bellen. Zij kunnen dan een monteur sturen om dit na te kijken en eventueel hardware te vervangen.
Reputatie 1

Klanten service gebeld en waarschijnlijk is de voeding van de decoder niet helemaal lekker meer, voor de zekerheid hele nieuwe set ontvangen.
De nieuwe voeding aangesloten en gaan het zien of de klacht is verholpen.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 5
Ik hoop het voor je. Indien niet horen we het graag
Reputatie 1
Tot nu toe goed en normaal beeld, alleen de voeding vernieuwd, was ook een zwaarder type als die er eerst aanzat.
Reputatie 1
Nu is mijn volgende vraag
Heb dus nu nog die nieuwe set liggen met daarin de nieuwe decoder, heb daar alleen de voeding en de kabel van gebruikt.
De oude voeding gaf n.l. de storing.
Maar heb geen retour doos ontvangen.
Reputatie 5
Hé Paul,

Vanwege de afwezigheid van Jasper antwoord ik even. In de doos met de nieuwe decoder zou informatie voor het retoursturen moeten zitten zodat je de oude decoder daarmee retour kan sturen.

Groet, Kevin
Reputatie 1
Heb via de klantenservice een retourdoos ontvangen en deze met inhoud gezonden naar retour adres.
Nog bedankt voor je reactie overigens.
Gr. Paulus
Reputatie 5
Bedankt voor bericht Paulus, goed dat je er al achteraan ben geweest en het opgestuurd hebt.

Prettige dag verder
Reputatie 5
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper