Sinds vanavond staat er op beide TVs bezig met opstarten. Heb het modem al een paar keer uit en aan gehad, maar helaas er gebeurt verder niks. Is er een storing misschien?
Je zegt dat je het modem al hebt herstart. Heb je ook de ontvanger herstart?
Na een dik jaar probleemloos TV kijken en internetten lopen de CRC errors ineens sinds een paar weken weer hoog op, ongeveer 1-2 per minuut. FEC errors heb ik ongeveer 30-40000 per minuut. De ISRA is niks aan gewijzigd, modem hangt gewoon op z'n plek. Alles is CAT6 bekabeld, naar de TV loopt toevallig CAT7, de KPN is hier vorige jaren 4-5x geweest om in de wijkkast dingen te vervangen, de kabelparen naar de woning toe zijn al 3x gewisseld. Inmiddels lijk ik weer in een eenzelfde traject te belanden waarbij dingen langzaam weer stuk gaan.
Wat ik gedaan heb:
Het modem meermaals gereset, wachten tot de verbinding er is: tv kastjes aangezet → niks.
Modem naar fabrieksinstellingen terug gezet, wachten tot de verbinding terug is, tv kastjes aangezet → niks.
TV kastjes gereset in herstelmodus → Error 23. Ik denk dat ik zo maar weer eens ga bellen.
Tja, als het veel meer op een “verzopen kabel” vanaf de KPN locatie naar jouw huis lijkt, dan helpt resetten ook niet echt. Verhuizen, kabel/glas aansluiting gebruiken of een totaal nieuwe ISRA laten aanleggen zijn dan de beste opties, alleen wel wat kostbaarder.
Helaas is verhuizen de enige optie. Er ligt verder niks geen glas en geen Ziggo. Centrum van de hoofdstad van NH, allemaal beschermd gebied inderdaad.
Het is een landelijke storing die nog wel enkele dagen gaat duren!
De storing is in omgeving Kennemerland opgelost. De TV doet het weer.
Hoi
Bedankt voor jouw update!
Als je meer vragen hebt dan weet je ons te vinden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.