beantwoord

TV decoder blijft zeggen geen netwerkverbinding

  • 11 June 2023
  • 5 reacties
  • 155 x bekeken

Reputatie 2

Ik heb geen digitale tv meer via mijn tv decoder. Aan de bekabeling heb ik niks verandert.

Al een tijdje kreeg ik bij een reset heel kort de melding dat er geen netwerk gedetecteerd werd.

Nu na opstarten met Tele2 opstart scherm, krijg ik bij de software laden dat het blauwe LED op de tv decoder langzaam knippert en ik dan de melding krijg dat er geen netwerk aangesloten zou zijn. Dan gaat het blauwe LED weer constant branden.

Er komt geen data binnen zo lijkt het. TV decoder wordt ook erg warm! De TV app van Tele2 kan ik in de LG app store niet vinden en op mijn smartphone weigert hij me in te loggen!? blijf foutmelding krijgen fout wachtwoord, terwijl ik wel op de Tele2 website ermee kan inloggen!?

Heb de modem/router van Tele2 meerdere keren gereset. helpt ook niet. Internet doet het gewoon op de pc. dus dat netwerk doet het wel? ook smartphone logt netjes in op de WiFi. de UTP kabel tussen decoder en modem/router, als ik die wil vervangen, kan ik dan gewoon standaard UTP kabel gebruiken? Bel morgen klantenservice om mee te kijken. Vanavond dus geen tv meer voor mij. Toch wel lekker geen service als je het hardst nodig hebt….

dank voor je aandacht,

groetjes

Henk Jan van den Broek

Waalwijk

icon

Beste antwoord door eric 11 June 2023, 22:09

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Op zondagavond is er inderdaad geen klantenservice.  Morgenochtend natuurlijk weer wel. Je kunt in de tussentijd de kabel tussen router en decoder voor een andere ethernet verbinding vervangen. 

Reputatie 2

heb ik ook geprobeerd met PC - modem UTP kabel. ook die gaf geen verbinding.  geen idee welke CAT afscherming die heeft...  het lijkt echt dat mijn TV decoder kapot is. andere poort op modem maakt ook geen verschil... ook dat geprobeerd. modem is volledig groen verlicht. 

Reputatie 2

Vandaag dan eindelijk de nieuwe tv-ontvanger gekregen! PostNL is echt onwijs druk. Aangesloten en krijg weer de melding geen netwerk!? MAARRRRR ik zag een LED op het modem knipperen naast de tv ontvanger kabel, dus er was iets actief. Dus hoopvol afgewacht. Na menig minuten kreeg ik een update melding!!!! De spook beelden! hahahaha. modem kapot? netwerk kabel breuk? handig om een melding bij de tv ontvanger te doen, goed voor je stress weg nemen! TV doet het weer nu. super blij. ik merkte dat de oude ook super heet werd. had die ook meer dan een uur laten aanstaan. geen verandering bij die, dus die gaat terug naar Tele2. blij dat kabels niet mee hoeven terug gestuurd te worden. denk na de hulp vraag is een “de tv doet het weer lang en gelukkig” wel gepast zou zijn. ik had een goede diagnose gesteld. het kastje is echt defect. dank voor de aandacht, groetjes Henk Jan.

Reputatie 2

dus de topic is afgesloten met een blije tv kijker. you do not what you miss, until it's gone :-P 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Henk Jan, superfijn dat je je nieuwe tv-ontvanger hebt ontvangen! Het was even spannend begrijp ik, maar ik ben heel blij om te lezen dat het weer helemaal werkt en dat je een blije tv kijker bent. Is er vanavond of dit weekend nog iets op TV dat ik écht moet zien? 😎

Ik wens je alvast een heel fijn weekend! 

Reageer