beantwoord

Slecht ontvangst tv en internet

  • 25 december 2019
  • 15 reacties
  • 469 x bekeken

Sinds een paar weken overgestapt op Tele2 voor tv en internet. Was er vanuit mobiel altijd erg tevreden over. 

Echter is de WiFi ontvangst, voornamelijk in de avond, echt dramatisch. Tv hapert non stop, valt niet naar te kijken. Schakelt dan ook meteen over op databundel op mobiel. 

Ik gebruik het in mijn eentje, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me zo. 

Wel heb ik bij ontvangst een defecte decoder ontvangen (aan knop bleef niet ingedrukt). Heb de eerste decoder tijdelijk gebruikt door er het eea tegenaan te zetten, waardoor het toch werkte. Maar deze vanzelfsprekend verwisselend met de nieuwe decoder. Naar mijn idee werkte het met de eerste decoder allemaal wel naar behoren, maar dat kan ook toeval zijn.. 

Graag hoor ik zo snel mogelijk hier een reactie op. Ben namelijk van mening dat dit absoluut niet voldoet aan hetgeen me bij afsluiten van het abb beloofd is. 

icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 6 januari 2020, 09:38

Ik heb de terugkoppeling van de monteur er bij gepakt en ik zie inderdaad dat hij heeft aangeraden om een poortwissel uit te voeren in de centrale. Ik heb dat dan ook bij deze voor je aangevraagd bij onze technische dienst.

Een poortwissel wordt gedaan door specialistische monteurs. De technische dienst plant deze voor je in. Ik houd het in ieder geval voor je in de gaten. 

 

De verwachte snelheid op je adres is 15 Mb/s. Dat moet haalbaar zijn. Wanneer dat niet kan dan moeten we kijken naar een passende oplossing. 

 

We houden contact.

 

Groeten Anton

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je zegt dat de wifi ontvangst niet goed is? Heb je deze tips al gevolgd?

Werkt nog steeds niet goed. Dus kan voornamelijk in de avond geen tv kijken of via WiFi internetten. 

Hoor graag zsm hoe dit opgelost gaat worden. 

Overigens krijg ik een heel ander menu te zien als ik de link aanklik voor het veranderen van het WiFi kanaal. Kan deze handelingen dus niet uitvoeren. 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Inge1986,

 

Wat vervelend om te horen dat je in de avonduren geen goede WiFi hebt en goed TV kan kijken. Is het overdag wel allemaal in orde? Ik wil graag je verbinding vanuit hier voor je nakijken.

 

Kun je mij een privébericht sturen met daarin de volgende gegevens:

 

  • Volledige naam
  • Volledig adres (inclusief postcode en woonplaats)
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer.

 

Ik hoor het graag. 

 

Privébericht naar Anton

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de gegevens. Ik heb het allemaal even nagekeken en zie dat de snelheid van je verbinding niet optimaal is. Ik zou daarom graag willen weten hoe je aansluiting eruit ziet. 

 

  • Waar staat je modem, is dat bijvoorbeeld in de woonkamer of de meterkast?
  • Vanaf het aansluitpunt gaat als het goed is een kabel naar de DSL poort van je modem. Om er voor te zorgen dat de verbinding sterk genoeg aankomt mag de kabel niet langer dan 2 meter zijn en moet de kabel rond zijn. 
  • Hoe lang is deze kabel?
  • Is de kabel rond?

 

Mocht je twijfelen over hoe je modem aangesloten is dan kun je de stappen op deze pagina nog even rustig doorlezen. Ook kan het mij heel erg helpen als je een foto maakt van de manier waarop je het modem hebt aangesloten.

 

Ik hoor het graag. 

 

Groeten Anton

Hoi, 

Het modem staat in de kelderkast, waarbij tussen de aansluiting en de plek waar het modem staat alleen een muur tussen zit. Dus het modem staat aan de ene kant van de muur, kabel door de muur, tv aan de andere kant van de muur. Dus heel veel korter kan het niet naar mijn idee. De kabel is rond overigens. 

Reputatie 3
Badge +1

Dan lijkt de aansluiting in ieder geval goed te zijn. Ik heb daarom een bericht doorgestuurd naar KPN om de lijn te onderzoeken. Het kan zijn dat ze ook moeten meten op het aansluitpunt in de woning. Je krijgt binnen 24 uur een SMS van de KPN met daarin een link. Via de link kun je dan zelf een afspraak maken met de monteur. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen.

 

Groeten Anton

Wel bijzonder dat ik voorheen een abbonement had bij KPN en daar echt nooit problemen gmhad met de verbinding? 

Reputatie 3
Badge +1

Dat zou kunnen. Ik weet ook niet wat voor een soort abonnement je bij KPN had. Je verbinding gaat nu over de ADSL lijnen van KPN. Het kan zijn dat je toen een snellere verbinding had die over de VDSL lijnen van KPN. Dat is een andere constructie. Laat maar even weten hoe het is gegaan. 

 

Groeten Anton

Dat van ADSL en VDSL blijkt zo te zijn. De monteur gaat geloof ik vragen of het vanuit een andere poort van het centrale kastje naar mijn huis kan (?), maar dan was het nog maar de vraag of het opgelost zou zijn. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Ik ben het namelijk best beu aan het worden. Amper op twee handen te tellen hoevaak ik zonder problemen tv heb kunnen kijken in de afgelopen maand. Om heel eerlijk te zijn vind ik niet dat er echt iets eerlijks 'verkocht' is, liever had ik vooraf gehoord dat het op mijn adres niet haalbaar is oid. Maargoed, ik wacht het even en als het zo blijft neem ik aan dat er gekeken wordt naar een passende oplossing? 

Ik heb even een filmpje gemaakt van de kwaliteit van tv nadat ik al ruin 'n half uur modem aan/modem uit/verbinding maken met WiFi etc aan het doen was. En de verbinding aangegeven staat als goed. Mocht je dit willen hebben, hoor ik het graag. 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb de terugkoppeling van de monteur er bij gepakt en ik zie inderdaad dat hij heeft aangeraden om een poortwissel uit te voeren in de centrale. Ik heb dat dan ook bij deze voor je aangevraagd bij onze technische dienst.

Een poortwissel wordt gedaan door specialistische monteurs. De technische dienst plant deze voor je in. Ik houd het in ieder geval voor je in de gaten. 

 

De verwachte snelheid op je adres is 15 Mb/s. Dat moet haalbaar zijn. Wanneer dat niet kan dan moeten we kijken naar een passende oplossing. 

 

We houden contact.

 

Groeten Anton

Dag, 

Nadat er inmiddels tweemaal een KPN monteur is geweest en vandaag nogmaals een monteur vanuit Tele2, is het probleem nog niet verholpen. Ik heb telefonisch aangegeven dat ik voor de laatste keer tijd vrij maak om nogmaals een monteur langs te laten komen komende week. 

Maar zoals je zult begrijpen heb ik er flink de balen van. Daarom heb ik aangegeven dat, mocht het komende week niet opgelost zijn, ik een ander voorstel verwacht. 

Ik neem overigens ook aan dat als ik melding krijg dat mijn mobiele bundel vanuit Tele2 overschreden is, dat ook wel intern op te lossen valt? 

Reputatie 3
Badge +1

Hi Inge,

 

Ik heb alles even nagekeken en zie dat er inderdaad veel monteurs mee bezig zijn geweest. De oplossing die ze hebben aangeboden is overstappen naar VDSL. Ik zie dat dit inmiddels al is geregeld en dat het signaal van VDSL op 28-01 wordt opgeleverd. Als het goed is heb je dit signaal ook bij KPN gehad en zouden de problemen verholpen moeten zijn. 

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +1

Wegens inactiviteit gesloten.