beantwoord

Programma wordt te kort opgenomen, zijn er meer klanten die dat overkomt?

  • 29 March 2019
  • 4 reacties
  • 379 x bekeken

Bij het programmeren van op te nemen uitzendingen heb ik ingesteld dat er -naast de uitzending- 5 minuten van te voren en 10 minuten na afloop wordt opgenomen. Het blijkt dat het geregeld voorkomt dat de uitzending niet helemaal wordt opgenomen, en ik de laatste paar minuten mis. Net de clou van een film, of het laatste stuk van Wegmisbruikers..
Ik heb niet het idee dat uitzendingen uit lopen of zo, het zijn geen voetbalwedstrijden!
Het moet toch mogelijk zijn om die digitale uitzendingen tot op de seconde nauwkeurig op te nemen? Wordt er niet een of ander start en stop signaaltje meegestuurd en het begin en eind van een programma?
Of gebeurt het alleen bij Tele2? Of is het typisch iets dat bij telefoon aansluiting voorkomt?
icon

Beste antwoord door eric 1 April 2019, 14:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Er wordt op IPtv geen start en stop signaal meegestuurd. Gewoon dus wat langer laten doorlopen. De omroepen plannen de commercials pas op een laat moment waardoor hun programma gegevens niet altijd kloppen. Je zult zien dat eigenlijk alleen het journaal altijd op tijd is.
Ik ga af op de programmagids van Tele2. En voor de zekerheid vertel ik dat er +10 minuten moet worden opgenomen. Kennelijk wordt dat niet zo uitgevoerd. Dus wellicht klopt de Tele2-gids niet?
Reputatie 7
Badge +12
De programmagids wordt een week vooruit opgevoerd. Als een zender gedurende deze week iets veranderd of utloop heeft dan zal de opname, net als dit gebeurd als je een videorecorder zou programmeren op basis van een TV gids niet het gehele programma opnemen. Als de zenders hun uitzendingen zoals zij hebben gepland uitzenden klopt het allemaal wel.
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit heb ik besloten dit topic te sluiten.