beantwoord

Programma gemist via tv app kan niet doorspoelen

  • 27 January 2022
  • 6 reacties
  • 454 x bekeken

Ik heb de tv app op mobiel gezet en omdat ik een film heb gekeken, miste ik een deel van een ander programma. Via de app wilde ik doorspoelen om het gedeelte te kunnen kijken wat ik had gemist. Ik heb alleen een keuze uit pauze of play klopt dat? Ik moest het gemiste programma's bekijken door middel van casting/screen mirror. Het programma speelt dan tegelijkertijd op mijn mobiel en op de tv. Op mijn tv speelt hij alleen veel minder scherp. Is er een andere manier om gemiste programma's op tv terug te kijken ? Je kunt de app niet op de tv zelf zetten? Ik hoop dat het anders kan, want ik vind het een achteruitgang ten opzichte van uitzending gemist zonder de app, maar met de ontvanger.

 

Groeten, Debora

icon

Beste antwoord door Des2000 3 February 2022, 16:07

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Het klopt dat de kwaliteit minder is als je van jouw telefoon mirror play doet op je televisie. Dat is een andere resolutie en de kwaliteit wordt afgestemd op je telefoon. Die TV app op je mobiel is er alleen voor je smartphone of tablet maar ik zie niet of er een app is voor je smart tv.

https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/app

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @d.s.popping


Is het inmiddels gelukt met de tips van @carbear? Mocht dit niet zo zijn, laat het ons dan weten! Dan gaan we kijken of er een andere oplossing is! ​​

Hallo Johrick,

Ik heb niet echt tips of oplossingen gekregen.

Hij wist niet of er een app was voor mijn smart tv. Ik heb ook geen idee. Maar programma's terugkijken m.b.v. mirror play/screen mirror vind ik geen optie. Veel gedoe en dan heb ik een slecht beeld en alleen keuze uit stop of play.  Voor mij voelt het als terug naar vroeger. Kan ik alleen bijvoorbeeld SBS terugkijken d.m.v. screen mirror/mirror play???  P.S: ik heb een Samsung Smart tv uit 2015.

Reputatie 4
Badge +3

Beste,

 

Voor zover mij bekend is er geen app voor de tv beschikbaar ( t-mobile heeft die wel ) 

Voor zo ver mij bekend is er geen mogelijkheid om door te spoelen.

Voor nu zijn de Talpa ( SBS, Veronica, Net5 ) zenders overgezet naar de nieuwe tv app en uit eindelijk zullen ook npo 1,2,3 volgen. Het is mij niet bekend dat het nog terug gaat komen op de tv decoder. 

Dus terug kijken naar programma gemist zal op een tablet of telefoon moeten en dan heb je minimaal de volgende zaken nodig: 

Een smartphone of tablet met Android 7 of hoger, of een iPhone of iPad met iOS 11 of hoger.
De Tele2 TV App, die je gratis kunt downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store.
Wifi via je Tele2 modem of een losse draadloze router die is aangesloten op je modem.
Je Tele2 gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen.
Een tv-abonnement van Tele2.
 

Niet elke verandering is voor iedereen een voor uitgang.

Groetjes

Des 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @d.s.popping 

De antwoorden die @Des2000 aangeeft kloppen inderdaad, ik zal de feed-back die je benoemd doorgeven aan de juiste afdeling! Als wij nog iets voor je kunnen doen, horen wij dat natuurlijk graag. 


 

Conclusie is dus dat ik alleen Nederland 1,2 en 3 terug kan kijken via de tv en alle overige zenders alleen op het kleine schermpje van mijn mobiel.  Ik zie geen reden meer om de tv app te gebruiken en ik ga toch binnenkort naar een andere provider, dan betaal ik meer maar krijg ik ook meer. 

Reageer