beantwoord

Opnames verdwenen

  • 3 May 2022
  • 6 reacties
  • 383 x bekeken

Goedemorgen,

 

Ik wilde vanochtend een opname gaan kijken op de TV alleen kreeg ik de melding dat er geen opnames waren om te bekijken. Nu weet ik zeker dat er gisteren nog zeker 10 opnames instonden.

 

Kan iemand mij helpen op de opnames terug te krijgen? Ik wilde wel proberen de modem van het stroom af te halen en er vervolgens weer op te zetten maar ik weet niet of ik dan alle opnames echt kwijt ben.

 

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.

 

Groetjes,

 

Wouter

icon

Beste antwoord door Floor109 3 May 2022, 13:48

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Wouter, we helpen je graag verder!

Ik heb zelf nog niet zoveel kennis van TV als ik zou willen, maar we hebben sowieso toppers hier op de Community die je wellicht verder kunnen helpen.

@Floor109 @Des2000 hebben jullie een idee om Wouter verder te helpen? 😇

Reputatie 6
Badge +7

Hi, het kan zijn dat de harddisk is vastgelopen. Deze wordt alleen geleegd als je een fabrieksreset doet van de decoder (dit kan door de OK knop ingedrukt te houden tijdens het Tele2 logo als hij opstart), stroom van modem/decoder af kan er niet voor zorgen dat de opnames verwijdert worden.

Ik wil je vragen om het in volgende volgorde te resetten:

  • Decoder helemaal los, alle 3 kabels eruit halen en even eruit laten
  • Modem 10 seconden van het stroom af halen, hierna wachten tot hij weer helemaal is opgestart (kan 2-5 minuten duren)
  • Zodra de wifi weer werkt, de 3 kabels weer aansluiten op de decoder.

Vaak is dit de oplossing, zou je willen laten weten of het hierna weer werkt?

Goedemorgen, de opnames zijn inderdaad weer terug! Heel erg bedankt hiervoor!

 

Nu is er alleen een nieuw probleem. Nu is namelijk het apparaat wat bij de tv hoort kapot (het apparaat wat je samen met de TV aan moet zetten om tv te kunnen kijken). Nu is mijn vraag: Ben ik na het vervangen van dit apparaat alsnog kwijt? Of worden opnames niet op het apparaat zelf opgeslagen? Onderstaand vind je een afbeelding van het apparaat wat kapot is. Het gaat hier om het zwarte apparaat. 

 

Ik hoor graag jullie antwoord!

 

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

Als de decoder vervangen moet worden omdat het niet meer werkt dan zijn ook je opnames weg. De opnames worden namelijk op het apparaat op de harde schijf opgeslagen. Als je belt met de klanten service dan kan het apparaat vervangen worden.

 

Zou je voor de zekerheid ook de stroomkabel van de decoder kunnen controleren. Indien op de adapter de naam sunfone staat dan is waarschijnlijk de stroomkabel defect en kan die worden vervangen.

 

Bellen kan op nummer: 020-7544444

 

Des

Goedemorgen,

 

Het is dus niet zo dat de opnames van het ene apparaat naar de andere overgebracht kunnen worden? 

 

Ik had namelijk gedacht dat de opnames ergens in een Cloud opgeslagen zouden worden zodat je bij het vervangen van de decoder gewoon alles weer hebt wat op de oude stond.

Reputatie 6
Badge +7

Nee helaas kan dit niet bij Tele2

Reageer