Skip to main content

Wij hebben vandaag de nieuwe mediabox van Tele2 geïnstalleerd maar we zien nu steeds ondertiteling onder in beeld, ook bij Nederlands gesproken, welke we steeds in het menu moeten uitzetten. Bij omschakeling naar een andere zender staat de ondertiteling weer aan. Hoe kunnen we deze verwijderen?

Hoi V, van harte welkom op de Community! Ik snap volkomen dat je bij Nederlands gesproken niet op ondertiteling zit te wachten. Als je de instellingen voor ondertiteling op standaard zet, zou dit uitgeschakeld moeten worden. Ook als je van zender veranderd. Laat je het me weten of het heeft gewerkt? 😄

Wij hebben in het kader ondertiteling niet de keuze standaard: alleen Nederlands of Geen. Dus nog steeds hebben wij de ondertiteling in beeld. 

Groet

Cok van Beek 

Het is nu gelukt !! Ondertiteling is nu weg!! Nu een volgend probleem: regelmatig loopt het beeld vast ( bevriest ).

Helaas in de afgelopen dagen was het voor ons niet mogelijk meer om via de nieuwe mediabox ongestoord tv te kijken, beeld loopt nu constant vast. Gelezen suggesties dat misschien de aangesloten kabel te lang is klopt ook niet in ons geval want deze is niet lang en de oude box deed het prima, nooit uitval. Kunnen niet meer kijken via de nieuwe box, kijken nu via chromecast/npo. Hopelijk komt er snel een oplossing en anders sturen we de box maar terug en stoppen we het abonnement bij Tele 2 na meer dan 25 jaar. Ook heel vervelend dat de klantenservice niet bereikbaar is, in de afgelopen weken vaak gebeld maar maar een keer contact kunnen krijgen na 1 uur!!!! in de wacht te hebben gestaan. Misschien toch maar eens melden bij Radar of Kassa. Wie kan ons nog helpen hierin? Zou toch Tele2 klantenservice moeten zijn, vooral als men zo'n grote omruilactie doet moet ondersteuning toch geleverd worden, ook geen Tele 2 emailadres bekend!!  

Hoi V, fijn dat het is gelukt om de ondertiteling uit te zetten! Het probleem met de nieuwe TV box is bekend. Excuses hiervoor. Ik heb zelf geen toegang tot onze TV-systemen, maar geen zorgen - mijn collega's van de klantenservice hebben dit wel en kunnen een signalering doorzetten naar IT om ze te helpen dit sneller op te lossen. Je kan ze bereiken op 020-7544444. Ik hoop dat alles snel weer naar behoren werkt!

Bedankt voor je reactie. Maar het bellen nh 020 nummer is geen optie zoals je ook kan lezen in de diverse andere reacties in dit forum. Ik ben al helemaal door mijn beltegoed heen voor oktober. Gemiddeld per keer meer dan 1 uur id wacht en ik heb inmiddels meer dan 5x geprobeerd hen hierover te bellen. Is bekend of het oude modem per 1 nov wordt uitgezet? We gaan nl maar weer ons oude mode installeren. Is tele 2 op de hoogte van de vele negatieve reviews op bijvoorbeeld Trustpilot? Tijd dat het management een informatiebericht stuurt naar zijn klanten of id media mbt deze problemen / excuus en  het uitzetten vd oude mediabox uitstelt. Hebben jullie ook aandacht voir de vele klanten die dit ingewikkelde (digitale) proces niet kunnen volgen, modem kunnen instellen zonder hulp van een klantenservice? Te lezen ook op trustpilot. Ook voor hen is het bellen n jullie 020 nimmer geen  optie meer gezien de onmogelijke wachttijden. Complimenten voor jullie snelle reactie op dit forum maar nu wordt het tijd voor een werkende oplossing!! 

Goedemiddag V, geen dank. Ik heb inderdaad gehoord dat de wachttijden bij de klantenservice op dit moment eens stuk langer zijn dan normaal. Geen zorgen, ook zonder signalering werkt onze IT-afdeling er nog hard aan om het probleem te verhelpen. Op dit moment kunnen we alleen afwachten. Mijn excuses voor het ongemak. Ik hoop oprecht dat dit zo spoedig mogelijk opgelost is.

Reageer