beantwoord

Nieuwe televisie-aansluiting functioneert niet

  • 19 April 2020
  • 19 reacties
  • 458 x bekeken

L.S.,

Sinds 6 april jl. betrek ik internet & televisie via Tele2. De internet-aansluiting werkt naar behoren, doch met het instellen van het tv-toestel houd ik problemen.
Na aansluiting van de meegeleverde HDMI-kabel tussen de tv en de ontvanger (Amino A150) en de eveneens meegeleverde UTP-kabel rechtstreeks tussen de ontvanger en het modem (technicolor TG789bvn, poort LAN1) krijg ik slechts deze melding te zien:

GEEN HDMI GEDETECTEERD
Gebruik HDMI voor de beste gebruikers ervaring
Check uw HDMI connectie

Gaarne assistentie.
Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door rjvanhouten 20 April 2020, 15:06

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Die melding zie je op TV neem ik aan? ALs de decoder gewoon opstart zou je op TV iets van het Tele2 logo moeten zijn, zelfs als je de kabel naar je modem weglaat. Je kunt dan uiteraard geen TV programma kijken..

Maar de truuk zit waarschijnlijk in het feit dat jouw TV meedere HDMI poorten heeft en dat je dus naar de “verkeerde poort” zit te kijken. Schakel eens naar een andere HDMI poort.

Beste Eric,

Die melding zie ik uiteraard op m’n tv, ja.

En nee: het toestel beschikt slechts over één HDMI-poort.

Reputatie 7

Zou je de HDMI kabel eens los kunnen halen, alle connectoren eens schoon kunnen blazen (zowel de kabel als de apparaten) en dan de kabel weer aansluiten? Als dat niet werkt, dan zou het kunnen dat de kabel stuk is. Heb je misschien een andere waarmee je zou kunnen testen?

Ik heb gedaan wat je voorstelde, doch zonder resultaat. En nee: ik heb geen andere HDMI-kabel rondslingeren. (Tot op heden gebuikte ik nog een ontvanger met SCART-aansluiting.)

Het lijkt me trouwens stug dat deze HDMI-kabel stuk zou zijn: hij komt net nieuw uit de verpakking...

Reputatie 7

Ik heb gedaan wat je voorstelde, doch zonder resultaat. En nee: ik heb geen andere HDMI-kabel rondslingeren. (Tot op heden gebuikte ik nog een ontvanger met SCART-aansluiting.)

Het lijkt me trouwens stug dat deze HDMI-kabel stuk zou zijn: hij komt net nieuw uit de verpakking...

Tja, het lijkt toch echt de tv, de kabel of de ontvanger. De laatste twee komen nieuw uit de doos, maar er kan natuurlijk altijd een keer iets kapot zijn. Heb je een ander apparaat (bijvoorbeeld laptop/pc/BluRay speler) dat je kan testen met die HDMI kabel op je tv?

Daar moet je me dan even bij behulpzaam zijn. Mijn notebook beschikt weliswaar over een HDMI-poort, maar ik heb geen idee wat ik daarmee zou moeten aanvangen. Met andere woorden: hoe kan ik testen of ik via die aansluiting een signaal binnenkrijg?

Dan plug je die in je Notebook en dan moet je hoogstwaarschijnlijk een sneltoets gebruiken zodat je Note ook over de HDMI poort uitzend.

Welke knop je moet gebruiken ligt aan je Notebook.

 

Dat was een goeie tip: ik heb nu in elk geval kunnen vaststellen dat de HDMI-kabel in orde is, en dat de HDMI-poort op het televisie-toestel ook goed werkt!

Maar wat nu? Kunnen we al concluderen dat de (hagelnieuwe) ontvanger niet naar behoren functioneert, of zijn er mogelijk nog andere problemen te detecteren?

Reputatie 7
Badge +12

Bel de klantenservice , leg uit wat je allemaal al gedaan hebt, dan kunnen zij de decoder omruilen.

Leest die klantenservice hier dan niet mee? Ik kreeg bij het lezen van soortgelijke vragen (ja, ik heb het forum natuurlijk vooraf doorzocht) de indruk dat de mensen van Tele2 hier pro-actief hun bijdragen leveren aan de oplossing van problemen.

Dat klopt maar daar kan wat tijd overheen gaan voordat men hier reageert,  daarom is de beller sneller.

We hebben al duidelijk dat het niet aan je TV/Notebook  poort en HDMI kabel ligt, dan blijft de receiver over.

Dat geef je dan zo aan ze door.

Aan iedereen die hierboven heeft meegeholpen om het euvel boven water te krijgen: welbedankt.

Ik ga contact opnemen met de klantenservice.

Klantenservicemedewerker Sietze heeft een meting uitgevoerd, en na een keiharde reset (van de stroom/aan de stroom) begon de ontvanger eindelijk te doen waarvoor ‘ie is bestemd… :blush:

Nogmaals hartelijk dank!

Reputatie 7

Goed te horen en veel plezier met tv kijken! :)

Veertig zenders, en nog stééds niks op tv… :wink:

Maar toch bedankt!

Reputatie 7

Heb ik ook last van, gelukkig heb je ook internet… (Netflix, Videoland, YouTube, Amazon Prime, Disney+) :grin:

Omdat ik wat dingen doe voor een Hilversums radioprogramma, ging het me in eerste instantie om de radio-ontvangst. Naar de televisie kijk ik betrekkelijk weinig. Maar op de BBC is af en toe nog wel iets lolligs te zien.

Reputatie 7
Badge +12

Kun je dan niet beter internet radio gebruiken i.p.v. via de Tele2 decoder?

Jawel, maar de internet-ontvangst heeft een nòg grotere vertraging (ca. een halve minuut) dan het decoder-signaal (pakweg 5 seconden). Dat maakt mijn klus wat lastiger.