beantwoord

Mijn tv stoort, is mijn decoder kapot?

  • 28 September 2022
  • 5 reacties
  • 190 x bekeken

Mijn tv decoder doet het al een paar maanden niet helemaal goed.

Soms loopt de decoder vast, maar dan was even de stekker eruit en opnieuw opstarten voldoende om te resetten.

Programma's opnemen werkt ook al een tijdje niet meer goed, vaak staat de opname er uiteindelijk toch niet op.

Oude opnames werken wel, en harde schijf is nog lang niet vol.

 

Tot nu toe viel het allemaal mee, maar sinds gisteren hapert het beeld regelmatig, en geluid valt ook weg.

 

Stekker van zowel de modem als de tv decoder is er al meerdere malen uit geweest, maar het komt nu echt niet meer goed.

Wat denken jullie, nieuwe decoder nodig, of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

 

Vandaag zowel via Facebook Messenger als via chat op de site geprobeerd een medewerker te bereiken, via Messenger doen ze blijkbaar alleen mobiel, en volgens de chatbot zijn er geen medewerkers beschikbaar.

Dan hier maar een berichtje

 

icon

Beste antwoord door Des2000 30 September 2022, 14:52

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Net even met wat met de bekabeling zitten rommelen om te kijken of hier iets in zit.

UTP kabel van de smart tv in de decoder, en aangesloten op de HDMI kabel van de snes mini.

Weer helder beeld, geen rare haperingen.

 

Terug naar de oude HDMI kabel/poort, beeld blijft helder.

Oude UTP kabel er weer in, beeld blijft helder.

Vreemd, stofje tussen de kabel ofzo?

 

Ik heb een paar opnames aangezet voor vanavond, eens kijken of die er op staan als ik weer terug ben.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Cor1986

Wat fijn dat alles weer lijkt te werken! Ik ben heel benieuwd of de opnames gisteren avond zijn opgenomen, kun je dit bevestigen? 

Opnames stonden er wel op, maar toen ik ze wilde bekijken was de decoder de harde schijf weer kwijt.

Geen opnames, maar wel 100% vol.

Weer stekker eruit en opnieuw opstarten, daarna deed ie het weer.

Dus helemaal goed is het nog niet.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Cor,

Bedankt voor je terugkoppeling! 

@Des2000 @Floor109 Hebben jullie toevallig een idee wat hier het beste te doen?

Update: Heb je een 532 decoder? Dan dient deze vervangen te worden door een 550. Als ik het zelf had gekund, had ik het graag voor je gedaan, echter heb ik geen toegang tot de juiste systemen, maar gelukkig kunnen mijn collega's van de klantenservice dit wel. Je kunt ze bereiken op 020-7544444, zij kunnen je hier direct bij helpen!

Laat je me weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

Groetjes,

Marciano

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

 

Als je idd een amino 532 hebt dan dient deze vervangen te worden door een amino 550.

De klanten service kan dit voor je regelen.

Alle opgenomen programma's ben je wel kwijt.

@Marciano van Tele2  Je was me net voor met het antwoord.

Greetzzz

Des

 

Reageer