beantwoord

Menu decoder uit verhouding

  • 6 January 2020
  • 5 reacties
  • 604 x bekeken

  • Durft te vragen
  • 0 reacties

Het menu van onze decoder is enorm uit verhouding en in stretch terwijl de TV wel in goede verhouding en resolutie is.

Waar kan ik dit in aanpassen?

icon

Beste antwoord door Raaf12 7 January 2020, 02:08

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6

Dit is alleen in de TV aan te passen. Bekijk de instellingen of zet de TV terug naar de factory default instellingen. 

Reputatie 5

Hé Anko

Voor de beeld instelingen van de decoder ga je naar het menu > instellingen > Beeld & Geluid. Daarna heb je weergave-opmaak en HD opmaak en kun je verschillende instellingen aanpassen om het beeld weer passen te krijgen. Zoals Raaf12 heeft aangegeven is het ook handig om de instellingen van je TV goed af te stemmen.

Hopelijk gaat hte je hiermee lukken!

Reputatie 6

Kan je daar expliciet alleen de size van het keuze menu wat in de setopbox zit instellen? 

Ik gebruik die box niet maar bij aansluiting via HDMI wordt de standaard instelling gekozen waarbij het startmenu het goede plaatje laat zien. 

Reputatie 5

Je kunt daar niet specifiek kiezen voor het formaat menu zelf nee.

Ik interpreteerde zijn bericht in eerste instantie zo dat zijn tv wel goed ingesteld staat qua resolutie en verhouding maar waarschijnlijk bedoeld hij inderdaad dat de zenders zelf in de goede verhouding zijn, nu ik het nog een keer lees.

Het kan mogelijk wel zo zijn dat nadat het menu de juiste proportie heeft dat daarmee tegelijkertijd het beeld een onjuiste proportie krijgt, dit kan dan weer aangepast worden in het menu van de decoder.

Reputatie 5

topic vanwege inactiviteit gesloten