[info] Ik krijg een foutmelding op TV. Wat nu?

  • 19 June 2020
  • 0 reacties
  • 762 x bekeken

Reputatie 5

Je wilt lekker tv kijken maar je ziet opeens een foutmelding of foutcode in beeld. Dat is natuurlijk niet leuk, maar dat gaan we fixen. In dit topic lees je alles terug over de foutmelding, welke foutmeldingen en foutcodes er zijn en hoe je het kunt oplossen. Dat is uiteraard het belangrijkste. Lees gauw verder!
 

Staat jouw foutcode er tussen?

Geen netwerkverbinding / IP- Videodriver / Code 25
Je TV-ontvanger heeft geen netwerkverbinding. Kijk of de TV-ontvanger goed is aangesloten op het modem.

Code D1
Dit betekent dat er teveel TV ontvangers in het systeem staan. Neem contact op met onze klantenservice zodat dit kan worden bijgewerkt en start je apparatuur opnieuw op.

Code D3, D7, D8, D9 of E1
Reset je TV-ontvanger. Dit doe je door de TV-ontvanger 30 seconden van het stroom te halen. Na de dertig seconden sluit je je TV-ontvanger weer aan en zal hij helemaal opnieuw opstarten.

Loading…
De verbinding blijft laden. Controleer of je modem en decoder op de juiste manier zijn aangesloten. Onze handleiding helpt jou hierbij!

 

Geen beeld

Heb je helemaal geen beeld? Check dan dit topic! Er staat een stappenplan klaar die ervoor zorgt dat jij hopelijk weer beeld krijgt!


Geen Signaal/Geen zenders gevonden

Controleer of je TV op het juiste bronkanaal is aangesloten. Is deze aangesloten op HDMI 1? Dan zet je de TV ook op HDMI 1. Kom je er niet uit? Bekijk ook onze handleiding voor de juiste aansluiting.

 

TV ontvanger vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord

Er zijn 3 situaties waarin dit voor kan komen:

  • Er staan teveel TV-ontvangers in het systeem. De klantenservice kan dit voor je bijwerken. Je hoeft daarna alleen je apparatuur opnieuw op te starten.
  • Het pakket is nog niet compleet opgeleverd waardoor je er nog geen gebruik van kunt maken.
  • Het kan ook voorkomen dat de automatische inlogserver defect is.

 

Opstarten in herstelmodus

Zie je ‘Opstarten in herstelmodus’ in beeld staan, wacht dan minstens 30 minuten af. Verandert de situatie niet? Of kom je daarna terecht in een menu genaamd ‘Recovery Options’ weergegeven in een gele balk? In beide gevallen reset je de TV-ontvanger door de stekker een aantal seconden uit het stopcontact te halen.

 

Geen HDMI gedetecteerd

Doorloop onderstaande stappen:

  • Reset je TV-ontvanger. Dit doe je door de TV-ontvanger 30 seconden van het stroom te halen. Na de dertig seconden sluit je je TV-ontvanger weer aan en zal hij helemaal opnieuw opstarten.

  • Het is mogelijk dat je zowel een scartkabel als een HDMI kabel hebt aangesloten op de TV-ontvanger. Als dit zo is, haal dan één van beide uit de TV-ontvanger.

  • Het kan zijn dat de TV-ontvanger eerder aan stond dan de TV. In dat geval verschijnt deze melding. Dit los je op door zowel de TV-ontvanger als de TV uit te zetten. Hierna is het de bedoeling dat je eerst de TV aanzet en daarna pas de TV-ontvanger opstart. Let op de volgorde!


Staat jouw foutcode er niet tussen?

Je bent aan het einde van dit topic beland. Dat kan betekenen dat de foutcode er niet tussen staat. Probeer dan een reset uit. Je haalt de TV ontvanger 30 seconden van de stroom af. Alles wordt dan helemaal opnieuw opgestart. Als de foutmelding dan nog aanwezig is, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice of een reactie achterlaten in dit topic. De Community staat voor je klaar! 


0 reacties

Geen reactie

Reageer