beantwoord

Haperend beeld bij TV kijken & opnemen tegelijkertijd

  • 9 June 2019
  • 26 reacties
  • 1991 x bekeken

Geen powerplugs, internet oké, geen pauze bij het live kanaal, dus echt kanaal A opnemen en kanaal B live kijken.
Ik heb tv en internet light.
Hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 9 June 2019, 22:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Internet light is beperkt in doorvoersnelheid.. voor een goede stream is 4 mb nodig. Voor 2 streams dus 8 mb.
Als je op een bekabelde pc een download snelheidstest doet, hoeveel mb geeft jouw internet verbinding dan? En gebruikt iemand ook het internet als jij 2 streams probeert te gebruiken?
Dag Erik,

Via bekabelde laptop circa 12 mbps, via wifi circa 8 mbps. Er zijn dan 3 apparaten die bandbreedte gebruiken: mijn mobiel, 1 voor t modem en 1 die vgl. mij ook gebruikt wordt door t modem, de usb poort wellicht? Ik zie de tv niet via de app. Ik heb zelfs Toon van Eneco van internet afgehaald, maar dat maakt dus geen verschil.

Mvg, Hagen.
Nog een aanvulling.
Ik heb mijn mobiel ook van wifi afgehaald. Dus alle bandbreedte gaat nu naar de tv, maar het live tv kanaal hapert nog steeds.
Reputatie 7
Heb je dat sinds kort alleen of is dat al lang zo?

Is er geen kans om betere internet bij jou te krijgen door overstap te maken naar Basis?

Je krijgt 12Mbps maar dat is een piek snelheid die je ziet van een test die minder dan een minuut duurt.

Continue twee streams van 4Mbps is iets heel anders en misschien is je adsl lijn net te zwak.

Trowens je thermostaat of andere "Smart " apararen gebruiken een minimale bandbreedtes, en ik zou verwachten dat de modem sowieso telefonie en tv prioriteert.
Sinds 5 dagen ben ik overgestapt van Ziggo naar Tele2, Rena Chan. De reden was de kosten. Bij Ziggo betaalde ik €51 en nu beduidend minder. Ik heb net mijn laptop en modem bij het Isra2 punt in de meterkast aangesloten en een speedtest gedaan met de app die Tele2 adviseert. Ik kom nu niet verder dan 10,3 mbps. Als ik het modem bij de tv zet en op het telefoon contact daar aansluit, meet ik 9 mbps. Deze telefoon aansluiting staat 6 meter vd isra2 aansluiting en voorkomt dat ik een utp kabel moet trekken. Tele2 garandeert toch 75% van 20 mbps, 15 dus, voor de Light? Is dat inclusief de 8 mbps voor tv met opname mogelijkheid?
Reputatie 7
Badge +12
Tele2 garandeert geen % van een theoretische max. snelheid. De snelheid die je op jouw adres kunt verwachten is te zien tijdens het bestellen. Dat houden ze nu aan als acceptabele snelheid. Bij mij thuis b.v. 11mb down.


Kastje met opname is gewoon te gebruiken, ook al heb je maar b.v. 6 mb, alleen dan moet je niet 2 streams tegelijk willen gebruiken.
Je betaald natuurlijk een veel lager bedrag dan bij je oude provider, maar internet light heet niet voor niks light... als toch wat meer tegelijk wilt zou overstappen naar internet basic nog een idee kunnen zijn.
https://www.tele2.nl/shop/thuis/internet-bellen-tv/#faq-kan-ik-mijn-pakket-later-nog-wijzigen
In de brief staat dat de max. op mijn adres 14 mbps is, lees ik. Gegarandeerd wordt 75% daarvan, dus 10,5. Dat klopt dus in de praktijk. Ik zal internet Basic overwegen.
Ik ben overigens positief over mijn ervaringen met Tele2 tot nu toe. Goed bereikbaar via chat en telefonisch en de overstap van Ziggo naar hun verliep ook prima.
Bedankt voor jullie reacties Eric en Rena!
Reputatie 7
De moderatoren kunnen je verbinding meten zodra ze weer aanwezig zijn na de lange Pinksteren weekend.

Ik begrijp dat een UTP kabel van meterkast naar de woonkamer niet echt sjiek is, maat een telefoon kabel van de isra naar de woonkamer is ver van de beste situatie. Vaak zijn deze aansluitingen niet vakkundig gedaan en is de kabel die gebruikt is van slechte kwaliteit, als dat toch echt moet, kijk als de telefoon kabel een goede geïsoleerde ronde telefoonkabel is en niet die dunne platte kabels.

Internet snelheid is zoals ik zei alleen maar een indicatie, je verbinding wordt erg kort belast.

Je zou kunnen kijk naar de mogelijkheden om toch te upgraden, Light loopt nog via een oude ADSL lijn, en Basis loopt al via een modernere vdsl waar vaak berwre snelheden haalbaar zijn.

Reputatie 3
Badge +5
@HagenG

Is het probleem inmiddels opgelost. Voor een decoder met opnemen en pauzeren is het inderdaad beter om een overstap te maken naar Internet Basis. Heb je dit inmiddels al gedaan? Ik hoor het graag.

Groeten Anton
Nee Anton. Ik ben overgestapt van Ziggo naar Tele2 om de kosten te drukken. Ik ben er van uit gegaan als ik tv light met opnemen en internet light bestel, dat ook werkt. Dat internet niet super snel is, wist ik, dat 1 kanaal opnemen en een 2e kanaal kijken (zonder pauze uiteraard), een haperend beeld levert op dat 2e kanaal, had ik tevoren willen horen. In dat geval was ik bij Ziggo overgestapt naar hun goedkoopste set interactieve tv + internet 25 mbps. Jammer maar helaas.
Mvg, Hagen
Reputatie 3
Badge +5
Het opnemen en TV kijken tegelijkertijd kan met Internet Light problemen geven wanneer de juiste snelheid niet gehaald wordt. Ik wil graag even je verbinding vanuit hier nakijken.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
  • Naam
  • - Adres
  • - Postcode + Woonplaats
  • - Geboortedatum
  • - Laatste vier cijfers van je IBAN nummer
  • Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Anton.
Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Groeten Anton,
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt voor de gegevens. Ik heb vanuit hier de verbinding even nagekeken en het probleem dat je hebt ligt alleen aan de snelheid die binnen komt op je modem. De opname vraagt al een bepaalde snelheid van het internet en daarom begint je TV beeld te haperen.
Ik ben wel van mening dat het wel iets sneller kan. Ik heb daarom even een bericht doorgestuurd naar KPN om te kijken of er iets op de lijn zit waardoor je 10 Mb/s haalt op het modem. Wanneer ze een afspraak met je willen maken dan sturen ze een link per SMS binnen 24 uur.

Groeten Anton
Afwachten maar .... Bedankt voor je meedenken, Anton!
Reputatie 3
Badge +5
Ik zie dat de afspraak voor morgen al gemaakt is. Laat maar even weten wat er uitgekomen is.

Groeten Anton
Natuurlijk.
Ik heb t modem nu op t telefoon stopcontact aangesloten, circa 6 meter vh isra punt. Ik heb t modem ook bij t isra punt geplaatst en de tv decoder met de utp (over de vloer, er is nl geen utp aansluiting bij de tv) kabel verbonden. De tv+decoder staat namelijk bij dat telefoon stopcontact in de woonkamer. Dat gaf geen verbetering, ook niet in download snelheid via lan. Die blijft steken op circa 10 mbps. Moet ik de opstelling nog veranderen voor de KPN monteur?
Reputatie 3
Badge +5
Het is goed dat je dat even hebt getest, want dan weten we zeker dat het niet aan de opstelling ligt. De monteur van KPN zal alleen een meting doen op ISRA punt. De opstelling maakt voor de monteur niet zoveel uit, omdat hij daar toch niet aankomt. We houden contact!

Groeten Anton
Goede monteur! Heeft t isra punt in de meterkast en in de woonkamer verbeterd en in de KPN kast 1,4 km hier vandaan, ook wat verbeterd. Ik heb nu iets meer mbps waardoor t haperend tv beeld probleem opgelost lijkt. Hij vond t modem matig, waardoor de thermostaat Toon vermoedelijk ook geen verbinding kan maken. Prima aktie vd monteur en van jou Anton!
Groet, Hagen.
Reputatie 3
Badge +5
Dat is goed om te horen en ik ben blij dat het haperende beeld opgelost lijkt. Ik laat het topic even open staan. Ik wilde ook even de snelheid vanuit hier nakijken, maar volgens mij heb je het modem losgekoppeld. Klopt dat? Het is niet de bedoeling dat je elke keer het modem uit zet wanneer je even weg gaat. Vanuit de centrale wordt dit gezien als instabiel. Het kan dan voorkomen dat hij weer naar een lagere snelheid schakelt om zichzelf weer stabiel te maken.

Groeten Anton
Klopt, macht der gewoonte ... De helft van de tijd ben ik niet in Zeist. Kan hem nu niet aanzetten. Ik zal hem in de toekomst niet meer uitzetten. Sorry!
Modem staat aan, Anton.
Groet, Hagen.
Reputatie 3
Badge +5
Bedankt Hagen. Ik heb het op je modem vanuit hier nagekeken en het ziet er inderdaad een stuk stabieler en wat sneller uit. Mocht het probleem toch weer terug komen dan hoor ik dat graag. Ik laat het topic even open staan.

Groeten Anton
Dag Anton,
Tv kijken + opnemen lijkt nog steeds goed te gaan. Het modem laat ik nu aanstaan. Dat modem heeft 2 ip adressen, 1 vh modem en 1 Unix lan genaamd. De mac adressen zijn op 2 cijfer na, gelijk. Moet dus wel vh modem zijn. Als dat unix lan niet actief is, lukt het streamen van mijn Heos boxen niet. Reset vh modem levert tot nu toe geen resultaat op. Wat te doen? Zoals reeds gemeld, mijn Toon thermostaat kan ook geen verbinding met het modem maken. Hij ziet hem wel, maar de verbinding tot stand brengen lukt niet. Volgens de KPN monteur komt dat om dat het modem met een verouderd protocol werkt. Dat Toon geen verbinding kan maken, kan ik mee leven, maar zonder streamen van muziek is echt heel vervelend. Help!
Mvg, Hagen.
Die muziek is echt belangrijk voor me, dus try & error. Zo kom ik er achter dat als ik mijn vpn verbinding afsluit, die unix lan wel actief wordt. Bizar.
Reputatie 3
Badge +5
Mijn excuses voor de late reactie. Goed om te horen dat TV Kijken en opnemen weer goed lijkt te werken. Ik begrijp dus dat het wel werkt wanneer je geen VPN verbinding hebt. Dat is dan ook de oplossing, want wij ondersteunen verder ook geen andere instellingen in het modem.

Groeten Anton
Oké, kunnen deze topics worden afgesloten, lijkt me.
Groet, Hagen.