beantwoord

Glasvezel verbinding doet het niet.

  • 14 March 2019
  • 12 reacties
  • 575 x bekeken

Ik heb al een week problemen met de glasvezelverbinding. Meerdere keren gebeld, geholpen op afstand en daarna doet de verbinding het weer een paar uur of een dag. Nu net weer uitgevallen en de klantenservice is niet meer bereikbaar. Graag vanavond nog contact voor hulp.
icon

Beste antwoord door RobbieWe 20 March 2019, 14:09

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Zoals je zelf al weet, klantenservice is dicht. Wat heb je de vorige keer gedaan om het weer werkend te krijgen, probeer dat nog eens...
Hoi Eric. Alle stekkers eruit. Modem en glasvezel. Inmiddels 2 keer gedaan. Steeds de rode power knop. Andere keren keek de klantenservice mee en deed testjes. Het is om hopeloos van te worden. Morgen een servicemonteur vanuit Tele2, neem ik aan, want dit duurt al ruim een week, dit probleem, en steeds komt het terug.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi RobbieWe,

Mijn advies is om weer met de klantenservice contact op te nemen en aangeven dat de verbinding weer is weg gevallen. Ik kan begrijpen dat je niet elke dag je apparatuur wilt resetten. Mijn collega's van de klantenservice zullen je hoogstwaarschijnlijk doorverbinden naar de monteurs afdeling. Zij zullen beoordelen wat voor een soort monteur er ingepland moet worden.

Groeten Anton
Dag Anton,

Bedankt voor je reactie. We gaan weer bellen....

Groeten Rob.
Reputatie 3
Badge +5
Ik ben even nieuwsgierig. Werkt het allemaal weer goed?
Dag Anton,

Afgelopen maandag is er eindelijke een monteur van Tele2 geweest. Hij heeft zowel de modem van tele2 als de grijze kast van de glasvezel in de meterkast vervangen. Het lijkt nu goed te gaan, maar ik juich nog niet te vroeg.

Ik wil nog wel een schadeclaim neerleggen voor de afgelopen periode bij Tele2 voor niet geleverde diensten door Tele2 van wat er ik van mag verwachten en extra kosten vanwege o.a. aanschaf telefoonkaarten voor twee dochters. Moet ik daarvoor de klantenservice weer telefonisch benaderen, of kan het simpeler?

Tip voor Tele2 i.h.k.v. klantvriendelijkheid / klantgerichtheid:
- Neem de klant gelijk serieus. Na 1, hoogstens 2 keer bellen moet er een monteur van Tele2 richting klant. Het duurt nu te lang voordat het probleem echt zichtbaar voor de klant wordt opgelost. Kost teveel moeite voor de klant (te vaak bellen, lang wachten, het niet kunnen doorschakelen van de klantenservice naar de monteur, het niet 'mogen' bellen naar mijn huisadres vanwege de privacy terwijl ik aangaf dat het goed is, e.d., frustratie alom!!!). Voor het geld dat de klant moet betalen per maand, mag je meer en snellere service verwachten dan nu van Tele2. Voor de benchmark bij internetaanbieders moet ik hiervoor helaas een slecht cijfer geven aan Tele2, terwijl het simpel door jullie verbeterd kan worden.
- Zorg ervoor dat de klantenservice ook na 20 uur 's avonds en ook in het weekend langer bereikbaar is. Veel klanten lopen pas 's avonds, als ze thuis zijn, na het werk, na het avondeten, nadat de kinderen naar bed zijn, tijd om t.v. te kijken en/of te internetten. Als dan de boel uitvalt is er niemand meer bereikbaar bij Tele2 klantenservice!

Met vriendelijke groet,

Rob Wechstapel
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Rob,

Ik vind het goed om te horen dat er een monteur is geweest en het nu goed lijkt te gaan. We juichen dan inderdaad niet te vroeg. Voor de vergoeding kun je inderdaad het beste even contact opnemen. Zij kunnen precies zien wat er is gebeurd en hoe lang het allemaal heeft geduurd. Het is jammer om te horen dat het zo lang duurde. Er had eerder een monteur aangestuurd kunnen worden. Ik ga ervan uit dat ze het je het nummer van onze monteurs-desk ook hebben gegeven. Mocht het nu toch weer mis gaan dan kan je hen gelijk bellen. Onze LiveChat en de collega's van Facebook en Twitter zijn er op maandag t/m vrijdag tot 22:00. Ik hoop dat je nu lang kan genieten van je glasvezel internet.

Groeten Anton
Beste Anton,

'Fingers crossed' 😀
Telefoonnummer van de monteurs-desk heb ik nu.
Juist iemand aan de lijn hebben is klantvriendelijk(er) en klantgericht(er) dan alleen via LiveChat en/of Facebook en Twitter buiten kantooruren c.q. 's avonds laat en in het weekend. Juist omdat er soms eerst ook testjes gedaan moeten worden en dat er op afstand door de klantenservice ook al verbeteringen kunnen worden doorgevoerd (bijv. check op bereikbaarheid, aanpassing kanaal WiFi, e.d.). Dan heb je toch echt iemand 'live' aan de telefoon nodig na 20 uur. Klantenservice is belangrijker, in mijn ogen, dan de goedkoopste willen zijn!


Bedankt voor je reactie.

Groeten Rob.
Reputatie 3
Badge +5
Werkt alles nog naar behoren en is de vergoeding inmiddels geregeld?

Groeten Anton
Dag Anton,

Op dit moment heb ik geen problemen met de glasvezel, dus het lijkt te werken. Ik heb nog wel regelmatig problemen met de chromecast die geen verbinding heeft. Moet vaak de chromecast opnieuw opstarten. Het lijkt of de chromecast niet goed de wifi in huis kan vinden. Ik kan vanuit ons huis makkelijker de chromecast van onze buren streamen, dan onze eigen chromecast 😂 Hebben jullie daarvoor nog tips? Tips hoe ik er voor kan zorgen dat mijn chromecast een stabiele wifi verbinding heeft met de glasvezel modem van Tele2?

De schadevergoeding (compensatie) ben ik door alle drukte op mijn werk en thuis nog niet aan toegekomen. Wou ook eerst afwachten of de verbinding nu wel goed blijft. Dat laatste lijkt nu dus nu goed, dus ik denk dat ik vandaag of morgen de klantenservice over de vergoeding bel. Heb je nog tips hierover?

Groeten Rob.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Rob,

Goed om te horen dat de verbinding goed werkt. Dat hoor ik graag zelfs.:D. Het lijkt me niet de bedoeling dat je Chromecast van je buren gaat gebruiken 😉. Ik weet wel dat er wat problemen zijn waar Google ook al op heeft gereageerd. Lees dit artikel maar eens. Misschien is dit bij jou wel helemaal niet van toepassing. Dat kan natuurlijk. Misschien ligt het ook wel aan je Chromecast, aangezien die van je buren wel goed werkt. Ik weet niet hoe goed de band is met je buren. Misschien even een dagje van Chromecast ruilen om te kijken of het dan wel goed werkt.

Mocht je er niet uitkomen met de vergoeding dan hoor ik dat ook graag.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Wegens inactiviteit sluit ik dit topic. Mochten er toch nog problemen zijn dan horen we dat graag en kun je een nieuw topic starten.

Groeten Anton