beantwoord

Geluid van de TV loopt niet synchroon met het beeld

  • 18 August 2020
  • 8 reacties
  • 2641 x bekeken

Reputatie 1

Zodra tv en kastje aangaat gaat het na ong. een uurtje fout..

Geluid loopt dan niet meer geluid en synchroon met beeld.

Zodra ik het signaal kastje uitzet en na 10 sec. weer aanzet gaat het weer een uurtje goed daarna begint het wederom opnieuw.

Weet ff geen oplossing meer ! 

icon

Beste antwoord door eric 20 August 2020, 10:07

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 5

Hoi @paul1956, welkom op onze Community! Goed dat je al het een en ander hebt geprobeerd. Ik ga je hierbij verder helpen. Als eerste wil ik je vragen om het klantnummer van jouw Thuis abonnement in te vullen in het profiel. Dit bestaat uit 10 cijfers en begint met de letter B. Zou je dit voor mij willen doen? Zo kan ik namelijk gelijk in het systeem duiken als het nodig is. Speelt dit probleem trouwens op één of enkele zenders of op alle zenders zich af?

Handig voor mij om te weten, maar welk TV merk heb je? Is de tv van het merk Salora, Dual of B-Vision? In dat geval wil ik je aanraden om in de handleiding van je tv kijken. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je tv niet in staat is om een digitaal signaal te ontvangen of dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de UHD setting aan staat. Is het een ander merk, dan heb ik een aantal tips voor je om uit te proberen:

  • Check of de tv ontvanger rechtstreeks is aangesloten op de tv met een HDMI- of scartkabel.
  • Zou je naar de voeding van de tv ontvanger willen luisteren? Maakt het een piepend geluid?
  • Voer een reset uit! Hoe je dat doet, lees je in dit topic.
  • Zou je je tv verbinding willen testen door een andere HDMI- of scartkabel aan te sluiten tussen je tv en tv-ontvanger?

Wil je het laten weten als je iets aan de tips hebt gehad? Heeft het niet geholpen, dan kan ik aan de hand van jouw klantnummer in het systeem duiken. Ik hoor het van je! :raising_hand_tone4:

Reputatie 1

Geachte Rox, 

Allereerst bedankt voor jou respons, klantnummer heb ik niet kunnen vinden helaas.

Ben al klant bij Tele 2 toen ik nog een @ adres had *verwijderd door moderator ivm privacy*

Bankrekening eindigd op *verwijderd door moderator ivm privacy*

Maar op mijn probleem terug te komen de tv is een Samsung aangesloten op een nieuwe HDMI kabel.

Heb 1 kastje naast de tv aangesloten via HDMI op de tv. Na een uurtje kijken loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld.

Dit is op te lossen door het tv kastje opnieuw aan en uit te zetten dat loopt het weer gelijk.

Tv instellingen zijn nagezien door Samsung en daar zijn geen gebreken gevonden alsook de hdmi aansluiting is goed bevonden.

Kastje van Tele2 wordt na ong. 1/2 uur wel behoorlijk warm.

Hopende kan je hier wat mee, hopend wel want dit is heel erg irritant.

Het is dat Tele2 geen glasvezel heeft in Uithoorn anders was ik al overgestapt.

Kan wel overstappen naar CAIway/Delta voor € 23 pmd is wel een overweging om van dit probleem af te zijn.

Want elke keer een nieuw kastje te sturen en te hopen dat het beter wordt worden wij niet blij van.

M.v.g.

Paulus Limburg 

 

 

 

Reputatie 1

Geachte Rox,

Heb via mijn factuur mijn klantnummer achterhaald dat is n.l. *verwijderd door moderator ivm privacy*

Alvast bedankt voor Uw hulp

Gr. Paulus. 

Reputatie 7
Badge +12

 

Heb 1 kastje naast de tv aangesloten via HDMI op de tv. Na een uurtje kijken loopt het geluid niet meer synchroon met het beeld.

Dit is op te lossen door het tv kastje opnieuw aan en uit te zetten dat loopt het weer gelijk.

Want elke keer een nieuw kastje te sturen en te hopen dat het beter wordt worden wij niet blij van.

M.v.g.

Paulus Limburg 

 

Blijkbaar is al een nieuwe decoder gestuurd, dus de kans dat het daarin nog steeds zit is nihil.

Geluid/beeld synchronisatie is veel vaker juist bij de TV een issue. Zet eens i.p.v. het kastje uit/aan als het uit synch loopt eens de Samsung TV spanningsloos en weer aan. Als je op Google zoekt naar Samsung geluid niet synchroon, dan kom je een waslijst aan fora, topics en oplossingen tegen. Soms is het firmware, soms is het een andere versterker. 

Bij Coolblue is er ook een topic over, bij stap 4C wordt uitgelegd waar de mogelijkheid zit om het geluid te synchroniseren.

@paul1956  Je had je klantnummer in je profiel moeten zetten, dit is nl. privé-informatie.

Je kan dat niet meer uit je bericht verwijderen,dat zal een van de moderatoren wel doen.

Reputatie 7
Badge +8

Ik kon in de Samsung TV het geluid met het beeld synchroniseren via het menu of het service menu. 

Ik heb al jaren geen Samsung meer dus verder kan ik hiet niet mee helpen. 

Probeer eens op een Samsung TV forum. 

Reputatie 1

Bedankt voor je melding, maar bij het aanzetten van de tv loopt alles perfect maar na ong. 2 uur kijken merk ik dat het geluid niet meer synchroon loopt en dan schakel ik via de source knop op de afstandsbediening naar een andere poort en vervolgens weer terug op HDMI en dan loopt het weer synchroon.

 

Reputatie 7
Badge +8

Zo herken ik het niet. Destijds was er een continue tijdverschil. Dit kon je met een regelaar met een milliseconde aanduiding bijstellen. 

Succes ermee. 

Reageer