beantwoord

Geluid tv valt vaak weg

  • 11 June 2019
  • 23 reacties
  • 6925 x bekeken

Heb regelmatig geen geluid meer op mijn tv ,sony bravia.
Ik heb alle kabels vd modum decoder en tv .
Als ik mijn tv op anoloog instel via de gewone kabel, heb ik nergens last van. Ik word hier zeer gefrustreerd door .
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 14 June 2019, 09:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Reputatie 5
Hé hwgmeerveld,

Dat klinkt niet erg prettig, misschien kunnen we samen naar een oplossing kijken. Als je mij een privébericht stuurt met onderstaande gegevens ga ik alvast een aantal controles voor je uitvoeren:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Hé hwgmeerveld,

Bedankt voor je privébericht, goed dat je het modem opnieuw hebt opgestart door het stroom er af te halen en erop te zetten. Op dit moment is je modem (weer) offline, heb je het modem opnieuw van het stroom gehaald? Zo ja zou je deze dan aan kunnen laten staan zodat ik het modem kan uitlezen? Bedankt
Ik heb net de stekkers vd modum en de decoder aangezet. De tv heb ik nog uitstaan
Ik heb de tv aangezet ,en nu doet de tv het weer en het geluid ook.
Maar heb je het probleem gevonden en de modum uitgelezen?
Hoi Kevin.
Ik hoop dat het probleem opgelost is ,en dat ik met een gerust hart weer tv kan kijken en beluisteren
Dankjewel Kevin.
MVG Ria Meerveld
Reputatie 5
Ik zie geen bijzonderheden in het modem of in je verbinding voor nu, de snelheid is ook goed met 44mbit download.

Zou je mij daarom ten eerste kunnen vertellen hoe je de storing ervaart? Hoe vaak komt het voor dat je geen geluid hebt en hoelang duurt het voordat het geluid weer terugkomt? Zijn het voorbeeld korte onderbrekingen van een seconden of blijft het geluid uit totdat je iets probeert zoals zappen of stekkers uit de decoder? Heb je het geluid daarnaast via de speakers van de TV lopen of via een geluidsinstallatie/losse speakers?
Ik ervaar de storing heel irritant ,en vooral als dit elke keer gebeurt.
Soms zijn het korte onderbrekingen, maar gebeurt ook vaak dat ik hélemaal geen geluid meer hébt.
En het gebeurt ook weleens dat het geluid fftjes weg is ,en dan later helemáál geen gelud.
Ik heb de speakers via de tv lopen.
Maar ik heb 2 afstandsbedieningen, 1van tele2 en vd tv .
Met die van tele2 kan ik de tv zenders kijken.
En.met die vd tv het geluid regelen en natuurlijk de tv aan en uitzetten.
En dat is al van het begin zo.
Reputatie 5
Bedankt voor je antwoord. Om tot de juiste oplossing te komen heb ik nog een aantal vragen voor je:

Ik heb de speakers via de tv lopen.
Bedoel je hiermee speakers aangesloten op de TV of speakers ingebouwd in de TV?

Heb je deze storingen elke dag/week/maand? Wat doe je normaal gesproken om dit probleem op te lossen?

Gaat je geluid (en beeld) vanaf de decoder via scart, HDMI of gebruik je de optische/SPDIF uitgang van de decoder zoals hieronder te zien?



Ik hoor het graag!
De tv speakers zijn ingebouwd op de tv.
De storingen zijn dagelijks en vorige week begonnen.
Heb 2 jaar geleden de tv gekocht,en ik heb met de oude tv die ik had ook nooit problemen gehad.
Als ik problemen heb met de tv dan ,dan doe ik de stekker vd modum de decoder en tv eruit.
En de hdmi kabel, en zodra ik alles heb geïnstalleerd, dan krijg ik het tele 2 logo en dan gaat ie weer herstellen.
En als dat niet wil ,dan doe ik de stekker vd kabel erin .
En daar heb ik geen problemen mee
En ik heb sinds 2016 bij jullie de abonnement.
Het geluid en beeld gaat vanaf de decoder via de hdmi kabel.
Maar nu viel het geluid weer weg ,beeld viel weg en nu doet ie het weer . Ik word hier echt niet goed van pffff.
Sinds dat tele 2 samen is gegaan met t.mobile .Is het niks anders dan problemen met míjn tv
Reputatie 5
Het probleem klinkt inderdaad erg frustrerend. Je geeft nu aan dat het beeld ook weggevallen is, dat veranderd hoe we naar de storing moeten kijken. Gebeurd dit vaker en hapert het beeld ook of was dit eenmalig?

Ter info: Tele2 en T-mobile zijn technisch gezien nog niet samen gegaan, er is dus nog niets veranderd op dat gebied en kan niet de oorzaak zijn dat je storingen ervaart.
Dit gebeurt heel vaak, zelfs dagelijks. Het geluid valt weg, en dan is het beeld weg.
En dan begint de tv weer opnieuw
Ik heb een syncmenu op mijn instellingen vd tv.
En als ik daar op kijk ,dan staat er "Toelaten "om Hdmi compatibel apparaat te activeren.
Zou dat misschien het probleem zíjn vd tv?
Reputatie 5
Wat ik zo snel kan vinden over die instelling zou dat de oorzaak/oplossing niet kunnen zijn.

Als het beeld dus ook wegvalt dan moet ik nog wat andere vragen stellen. Kun je omschrijven hoe het modem en de decoder met elkaar verbonden zijn? Hoe lopen de kabels van het modem naar de decoder toe, gebruik je een verbindingsset (homeplugs) o.i.d.? Ook moet ik nog even weten van welk merk de voeding is.

Groet, Kevin
Hoi Kevin
De modum is aangesloten in de stopcontact.
De kabel vd decoder loopt via de modum langs de plint,en die is aangesloten op een 3 weg stekkerdoos.
Reputatie 5
Hé hwgmeerveld,

Ik heb het hier over de verbinding tussen het modem en de decoder, wat je nu omschrijft is de stroomkabel van het modem en de decoder naar het stopcontact.
Sorry ik begrijp niet wat je bedoelt welke merk voeding .Zo technisch ben ik niet
DE voeding van de decoder is de dikke steker die in het stopcontact zit en waarvan het uitgangskabeltje naar de decoder gaat. Het merk staat op dat kastje.
Sunfone.imput 100-240v-50-60 hz 0.8A
Ik denk en hoop dat het probleem opgelost is.
Normaal gesproken deed ik mijn tv uit en aan met de afstandsbediening vd tv.
En nu doe ik eerst de tv uit met de afstandsbediening van tele2, en dan sluit ik mijn tv nog eens af met de afstandsbediening vd tv.
Heb gelukkig nog geen last gehad dat het geluid uitviel ,en dat de tv niet meer vanzelf uitging

Bij deze bedankt voor jullie respons .
Mvg Ria Meerveld
Reputatie 5

Als ik het goed begrijp zette je voorheen de decoder niet op standby met de afstandsbediening van Tele2 maar zette je alleen de TV zelf uit? Zo ja dan betekent dit dat de decoder 24 uur per dag aan het uitzenden is was, dat kan inderdaad de nodige problemen opleveren. Goed dat je er zelf achter gekomen bent!

Mocht je toch weer problemen hebben laat het dan even weten en kunnen we een nieuwe voeding toesturen.

Groet, Kevin

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Reputatie 5
Topic vanwege inactiviteit gesloten