Hi,
Excuses, te lang niet gereageerd op dit topic, waardoor het gesloten is. Mijn probleem is alleen nog niet opgelost, dus ik hoop dat jullie toch nog mee willen kijken: https://forum.tele2.nl/tv-187/geen-tv-wel-internet-sinds-nieuw-modem-78563#post477284
-- Hieronder de originele post. Medewerker Anton vroeg me daar de tv direct aan te sluiten op het modem. Mijn reactie alvast: de de tv doet het dan wel. Dat verbaast me, omdat de verbindingsset eerst wel succesvol het tv-signaal doorgaf vanaf het vorige modem en omdat de verbindingsset wel gewoon internet-signaal doorgeeft als ik er er een computer mee verbindt. Jullie een idee?
Originele post:
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een nieuw modem van Tele2 ontvangen (type ZTE ZXHN H369a) en sindsdien ontvangt mijn tv geen signaal meer (melding “geen verbinding, controleer of modem goed is aangesloten”). Tv is dus wel goed aangesloten via HDMI. Internet doet het wel nog steeds via wifi en kabel.
Setup is exact hetzelfde als met het vorige modem:
- Modem ontvangt internet via dsl kabel
- Uit het modem gaat via de ethernetpoort een ronde utp kabel naar een verbindingsset (DVS 650)
- Bij de ethernetpoort achterop het modem knippert een groen lampje én een oranje lampje
- In een andere kamer loopt een ronde UTP kabel uit eenzelfde verbindingsset (DVS 650) naar de decoder/tv-ontvanger (Amino A150)
- Op beide verbindingssets branden drie witte lichten (heb ze opnieuw aan elkaar gekoppeld na de eerste foutmelding)
- Als ik dezelfde UTP-kabel uit de decoder/tv-ontvanger haal en in een laptop stop, ontvangt die laptop wel een internetsignaal
- Heb de decoder opnieuw opgestart en ook gereset, Decoder vraagt tijdens resetten om ‘sluit netwerkkabel aan’ .
Weet iemand hoe ik het tv-signaal weer werkend krijg? Heb zo veel mogelijk info geprobeerd te delen.
Alvast dank! Jochem