beantwoord

Geen geluid via HDMI kabel in decoder

  • 31 January 2020
  • 8 reacties
  • 2682 x bekeken

Ik heb al een langere tijd geen geluid als ik TV aanzet. Dit geldt voor elke zender.

De decoder is middels een HDMI kabel aangesloten op de TV. Ik krijg wel beeld, maar geen geluid. Aan de kabel en de TV zelf ligt het niet.

De kabel geeft via een PlayStation wel geluid en Netflix etc. op de TV geeft ook gewoon geluid.

 

Ik heb de decoder ‘gereset’ zoals omschreven op de website (stekker eruit voor 30 seconden).

Ik hoor graag wat ik hier aan kan doen.

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 3 February 2020, 15:34

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Je kunt nog proberen of de mute knop (geluid onderdrukking) van de afstandsbediening van de decoder per ongeluk aanstaat.

Het tv geluid staat aan dus die afstandsbediening staat goed.

Reputatie 7

Je zou ook voor de zekerheid even kunnen proberen om de HDMI kabel op een andere HDMI poort van de tv te testen, om uit te sluiten dat het aan één specifieke poort van de tv ligt.

Je kunt nog proberen of de mute knop (geluid onderdrukking) van de afstandsbediening van de decoder per ongeluk aanstaat.

Het tv geluid staat aan dus die afstandsbediening staat goed.

Dit was inderdaad het eerste wat ik deed, maar mocht niet baten. Thanks voor je reactie! Ik had gehoopt dat het zoiets simpels was inderdaad :)

Je zou ook voor de zekerheid even kunnen proberen om de HDMI kabel op een andere HDMI poort van de tv te testen, om uit te sluiten dat het aan één specifieke poort van de tv ligt.

Hmm dat is het denk ik niet, aangezien de PlayStation via dezelfde poort wel geluid geeft.

Maar ga het eens proberen, je maar nooit, thanks :)

Als laatste wat ik nog bedenken voordat je decoder omgeruild moet worden, krijg je weer gedoe met opnieuw aanmelden, is dat je de modem en je decoder van de stroom haalt en ook de datakabel er tussenuit.

Nu eerst het modem opnieuw helemaal op laten starten dan de decoder weer en de datakabel weer aansluiten. Werkt het dan nog niet…einde oefening.

Reputatie 5

Hé Nfrankena,

Heeft de tip van @Gela  nog geholpen? Zo niet zou je dan nog even kunnen controleren of de volume van de decoder ook goed staat? Het kan namelijk zijn dat de de volume hiervan op 0 staat (dus geen mute) en dat je afstandsbediening van Tele2 ingesteld staat op het volume van de TV en niet de decoder. Omschakelen naar de volumeregeling van de decoder doe je door de OK knop en de Volume omlaag ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden.

Werkt dit ook niet zou je dan kunnen luisteren of er een piepend of sissend geluid bij de voeding vandaan komt?  

Stuur mij verder alvast een privébericht met onderstaande gegevens zodat ik je verder kan helpen als het nodig is:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050]Privébericht naar Kevin[/url]. 

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin

Reputatie 5

Dankjewel voor je bericht Nynke. Ik heb een nieuwe decoder voor je gestuurd en ik verwacht dat je probleem hiermee opgelost zal zijn. Vertel je ons of het gelukt is?

Reputatie 5

Omdat ik niets meer gehoord heb sluit ik het topic