beantwoord

Geen geluid als het kastje eerder aan staat dan tv

  • 25 April 2021
  • 4 reacties
  • 625 x bekeken

In sommige gevallen krijg ik van mijn tele2 kastje geen geluid maar wel beeld. Na een beetje experimenteren ben ik erachter gekomen dat ik dit probleem (bijna) altijd heb als het kastje eerder aan staat dan de tv. De enige manier om in dat geval toch geluid te hebben is om de stekker even uit het kastje te halen, aan/uit zetten met de afstandbediening haalt niks uit.

Zo lang mijn tv al een paar seconden aan staat gaat het (bijna altijd) wel goed, dan krijg ik wel geluid als ik daarna het kastje aan zet.

Van Netflix/elke andere input heb ik overigens geen problemen met geluid uit mijn tv.

Enig idee of hier iets aan te doen valt?

icon

Beste antwoord door pipodeclown 26 April 2021, 00:50

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat probleem zit in je TV. Die kan blijkbaar niet met een “leeg HDMI signaal” omgaan.

Je kan ook i.p.v. het Tele2 kastje stroom af/op doen ook je tv stroom af/op doen. Uiteraard kun je het beste gewoon in de goede volgorde randapparatuur voor jouw TV aanzetten.

Dat volg ik niet zo goed, als het kastje eerder aanstaat dan is er toch juist geen leeg hdmi signaal (=een input selecteren waarover nog geen signaal is?)?

Op mijn tv de stroom af/op doen hielp overigens niet.

Reputatie 7

Gebruik je Netflix vanaf  je smart tv of vanaf het Tele2 kastje? Vanaf je tv dan loopt het via data en is het niet vergelijkbaar. Heb je al een andere HDMI Port geprobeerd? En heb je al gekeken of er voor jouw tv een software update is? Ook kan misschien het wijzigen van de geluid instellingen misschien verschil maken.

Bedankt voor de suggesties, een andere HDMI poort gebruiken heeft het verholpen lijkt het! Ik dacht dat ik dat al geprobeerd had maar blijkbaar niet.