[FAQ] Alles over de TV

  • 3 July 2020
  • 0 reacties
  • 718 x bekeken

Reputatie 5

In dit topic verzamelen we alle vragen die je je kunt bedenken over de TV. Je vind hier een stappenplan voor het installeren van de TV. Extra informatie over de pincode en betaalcode is hier te vinden, daarbij beantwoordt dit topic vragen over extra functionaliteiten zoals Programma Gemist, de Videotheek en nog meer. Ontbreekt er iets of wil je iets anders weten? Laat dan een reactie achter in het topic. 

Kun je me helpen bij de installatie van mijn TV?

Maar natuurlijk! Het is eenvoudiger dan je denkt. Volg onderstaande stappen en je kunt binnen no time TV kijken. 

  1. Check eerst of je alles hebt ontvangen. De Interactieve TV-ontvanger, netwerkkabel, HDMI-kabel, voedingsadapter, voedingskabel, batterijen en afstandsbediening.
  2. Sluit je interactie TV-ontvanger op je modem aan.

    3. Sluit je interactieve TV-ontvanger op je TV aan
    Gebruik een HDMI-kabel om je Interactieve TV-ontvanger aan te sluiten op je TV voor de beste beeld- en geluidskwaliteit. Je kunt bijna tv-kijken. Zet de Interactieve TV-ontvanger aan en zoek met de AV- of Source Select-knop op de afstandsbediening van je TV naar het juiste inputkanaal. Binnen een minuut verschijnt het welkomstscherm. Doorloop nu de stappen, personaliseer je Interactieve TV omgeving en kijken maar!

 

Hoe kan ik de zendervolgorde veranderen?

Op onze site staat een volledig overzicht van de zenders die wij aanbieden. De zendervolgorde kunnen wij niet wijzigen. Dit staat vast en dit geldt voor alle grote providers. Een handige tip van ons: je kunt wel een favoriete zenderlijst instellen. Hiermee schakel je met 1 klik tussen alle zenders en jouw favorieten. Hoe doe je dit?

  1. Ga naar het hoofdmenu van je televisie door op Menu te klikken op je afstandsbediening.
  2. Selecteer Mijn TV en druk op OK.
  3. Selecteer vervolgens Favorieten en druk op OK.
  4. Hier zie je een lijst met alle zenders. Ga met behulp van de pijltjestoetsen naar de zender die je wilt selecteren en druk op OK. De zender verschuift nu naar rechts naar je Favorieren-lijst.

En hoe verwijder ik een zender uit de favorietenlijst?

  1. Ga naar het hoofdmenu van je televisie door op Menu te klikken op je afstandsbediening.
  2. Selecteer Mijn TV en druk op OK.
  3. Selecteer vervolgens Favorieten en druk op OK.
  4. Selecteer de zender die je wil verwijderen en druk op OK.

Hoe maak ik gebruik van mijn favoriete zenderlijst?

Gebruik de blauwe knop op je afstandsbediening om te schakelen tussen al je zenders en je favoriete zenders. Als je Favorieten-lijst is ingesteld, worden de andere zenders verborgen in de TV-gids, zenderlijst en bij het omhoog/omlaag zappen.
Tip: Een zender die niet tussen je favorieten staat, is nog wel bereikbaar door het zendernummer in te toetsen.

 

Pincode, betaalcode en het kinderslot

Voor sommige programma’s en wedstrijden heb je een pincode of een betaalcode nodig. Als je de TV-ontvanger voor de eerste keer aansluit, dien je een pincode en een betaalcode op te geven. Die kies je zelf uit. Wanneer je een kinderslot hebt ingesteld, gebruik je de pincode om deze te ontgrendelen. Met de functie ‘kinderslot’ beveilig je met een pincode bepaalde zenders op je televisie. De betaalcode voer je in wanneer je een zender 24 uur lang wilt huren of als je een betaalde film wilt kijken. Nadat je deze hebt ingevoerd, heb je toegang tot de zender of film.  

 

Kan ik mijn betaalcode uitschakelen?
Nee, je kunt de betaalcode niet uitschakelen. Voor films of bepaalde TV-zenders dien je altijd een betaalcode in te vullen.

 

Betaalcode kwijt of geblokkeerd?
Neem contact op met de klantenservice. Ze helpen je graag verder!

 

Pincode kwijt of geblokkeerd?
Om een nieuwe pincode in te kunnen stellen dien je je tv ontvanger te resetten.
Via deze stappen zet je het menu van de TV-ontvanger terug naar fabrieksinstellingen.
Hierdoor zullen je voorkeuren zoals opnames, herinneringen en zendervolgorde worden verwijderd.

  1. Haal je TV-ontvanger 10 seconden van de stroom.
  2. Als de TV-ontvanger is opgestart, druk je de OK knop een aantal seconden in. De TV-ontvanger zal nu helemaal opnieuw opstarten.
  3. Je moet nu een aantal stappen volgen. De pincode voor het afschermen van zenders moet bijvoorbeeld worden ingesteld. Ook dien je een nieuwe betaalcode op te geven.
  4. Als je klaar bent, kun je je nieuwe pincode gebruiken.

Hoe stel je een kinderslot in?

  1. Ga naar het hoofdmenu van je televisie door op Menu te klikken op je afstandsbediening.
  2. Selecteer Instellingen en dan Beveiliging in het menu.
  3. Voer je pincode in.
  4. Nu kun je kiezen uit het instellen van het kinderslot op:
    – Tijd, om bepaalde tijdsvakken te blokkeren
    – Zender, om specifieke zenders te blokkeren
    – Leeftijd, om te blokkeren op specifieke Kijkwijzer-leeftijd
  5. Druk op de Terug-knop om het scherm te verlaten. Hierbij krijg je de vraag om de wijzigingen op te slaan, druk op OK om te bevestigen.

Hoe schakel je een kinderslot uit?

  1. Ga naar het hoofdmenu van je televisie door op Menu te klikken op je afstandsbediening.
  2. Selecteer Instellingen en dan Beveiliging in het menu.
  3. Voer je pincode in.
  4. Nu kun je kiezen uit het instellen van het kinderslot op:
    – Tijd, om bepaalde tijdsvakken te blokkeren
    – Zender, om specifieke zenders te blokkeren
    – Leeftijd, om te blokkeren op specifieke Kijkwijzer-leeftijd
  5. Druk op de Terug-knop om het scherm te verlaten. Hierbij krijg je de vraag om de wijzigingen op te slaan, druk op OK om te bevestigen.

Zenders met een kinderslot zijn wel zichtbaar in de zendervolgorde en de Tv-gids, maar je kunt ze niet bekijken zonder de pincode.

 

Ik heb vragen over Programma Gemist

Welke programma’s kan ik terugkijken?
Via Programma Gemist kijk je je favoriete programma's van NPO 1, 2 en 3, SBS6, Net5 en Veronica van de afgelopen 10 dagen terug. Handig is dat je je favoriete programma kan zoeken op zender, dag, genre of naam. Op de de website kijk.nl staat het huidige aanbod van zenders. 

 

Hoe werkt het?

Met een druk op je afstandsbediening ga je naar het menu voor Interactieve TV. Kies nu alleen nog je zender en je favoriete programma en kijken maar! Zo simpel is het.

 

Ik mis uitzendingen bij Programma Gemist. Hoe komt dat?
Bij onderdelen als Programma Gemist en de Videotheek zijn wij afhankelijk van een derde partij, het komt soms voor dat wij door storingen bij deze partij sommige uitzendingen nog niet kunnen tonen. Op dit moment kunnen wij je nog geen alternatieven bieden. 

 

Waarom staan niet alle programma’s op Programma Gemist?
Om de prijs van onze diensten zo laag mogelijk te kunnen houden, moeten we keuzes maken in welke diensten we wel en niet aanbieden. Bij de Programma Gemist dienst maken we gebruik van een basisdienst, die niet tot extra kosten leidt voor jou als klant. Dit merk je vooral bij zenders als Veronica en Net5, waarbij de selectie zeer beperkt kan zijn. Voor sommige programma's zijn namelijk specifieke rechten nodig waardoor de kosten zouden stijgen. Deze kosten zouden we dan aan jou als klant moeten doorberekenen en dat willen we niet.



Ik heb vragen over films en/of programma’s huren

Pay per view

Met Pay per View kun je zenders die buiten je pakket vallen huren voor 24 uur. De prijs hiervan is 5,95 euro. Op het moment zijn niet alle zenders beschikbaar, de zenders die wel beschikbaar zijn, zijn:

- Ziggo Sports
- VividRed

- MVHH (Meiden van Holland Hard)
 

Bij Ziggo Sports heeft de klant ook nog de optie om een programma van tevoren te bestellen.

 

Hoe zit het met de betaling?

De kosten worden in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur. De prijs van de zender staat in beeld bij het huren. Huur je de zender meerdere dagen in een maand, dan zal alleen de eerste datum op de factuur staan. De kosten worden wel voor elke individuele dag in rekening gebracht.

 

Hoe kan ik een programma huren?

1. Ga naar de zender die je wilt huren en klik op “OK”. 
2. Voer de betaalcode in en klik op “OK”.
3. Wacht het af zoals aangegeven staat op het scherm. Dit kan enkele minuten duren. 
4. Je bestelling is verwerkt! Decoder moet opnieuw opgestart worden om verder te gaan. 

 

Hoe kan ik een film huren?

Films uit onze eigen videotheek zijn 24 uur beschikbaar. Voor de Film1 videotheek geldt een tijd van 48 uurVolg het stappenplan om zo snel mogelijk je favoriete film te kijken!

Kan ik een bestelde film bekijken via een ander decoder?

Een bestelling is gekoppeld aan een specifieke TV-ontvanger, je kunt hier dus niet naar kijken via een eventuele andere TV-ontvanger.

 

Kan ik een bestelde film bekijken via de Online TV App?

Via de Videotheek bestelde films kun je via de Online TV App terugkijken. 

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.