beantwoord

Decoder verticaal?

  • 2 May 2019
  • 4 reacties
  • 399 x bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw huisje en moet natuurlijk een tv abo gaan afsluiten. Nu wil ik de tv aan de muur op zo’n beugel gaan monteren. Ik heb al een gat aan de achterkant geboord om de kabels door de muur te halen. Maar ik bedenk me nu dat ik natuurlijk een kastje (decoder) bij de tv moet plaatsen voor het ontvangen van het afstandsbediening signaal. Helaas kan deze ook niet achter de muur toch? Dus ik zat nu te denken hoe ik dit kan oplossen zonder dat het lelijk wordt.

Wat als ik het kastje achter de televisie verticaal plaats, dus aan de muur vast en dan alleen het voorkantje van de decorder een klein beetje onder de televisie laat uit komen. Zou hij dan nog het afstandsbediening signaal kunnen ontvangen? Ik denk dat dit nog de mooiste/beste oplossing is?!

Alvast bedankt mensen!
icon

Beste antwoord door eric 3 May 2019, 11:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
De afstandsbediening werkt met een infrarood signaal. Zolang dat gezien kan worden door de decoder zal het werken.
Maar ook als de decoder verticaal staat ten opzichte van de afstandsbediening?
Reputatie 7
Badge +12
Dat moet je dan even in de praktijk vaststellen. Ook infrarood licht reflecteerd, maar uiteindelijk moet het wel op de infrarood ontvanger, aan de voorkant van de decoder, terecht komen.
Bedankt voor je reacties Eric.

Zou iemand die een decoder heeft dit voor mij even kunnen testen? Zet je kastje verticaal ten opzichte van de afstandsbediening en ga op de bank zitten. Werkt hij dan nog?

Alvast bedankt!