Skip to main content

Fijn. Ik krijg een brief van het rampstation dat er nog appararuur bij mij thuis is die ik niet heb ingeleverd. Welke apparatuur? Staat niet vermeld, ik ben niet verbaasd. Ff denken.. Ze hebben 3x een nieuwe decoder verstuurd omdat de eerstgeleverde ondeugdelijk waren (misschien tweedehands geleverd las ik laatst, zou kunnen) . En 2x een modem. Die zijn door de monteur weer meegenomen. Dat kan het dus niet zijn. De laatst verstuurde decoder staat hier en de oude zit nog aangesloten. Dat komt omdat Tele2 geen monteur wilde sturen. Athans niet zonder €100 te willen. Dat gaan we niet doen. Mijn zoon gaat me ermee helpen, maar hij moet wel in de gelegenheid zijn. Geduld is een schone zaak. Uiteraard is er na 20.00 uur niemand meer beschikbaar bij Tele2. Dus dacht ik aan een contactformulier. Daarop moet ik m'n klantnummer vermelden. Ze kunnen het met naam, postcode etc níét aan. Wil je dat nummer zoeken, moet je in je Mijn Tele2. Doen we ff. Oeps. Wachtwoord vergeten. Ik vraag via mobiel een nieuwe aan. Deze bevat letters als 'I' en 'I'. Dat is dus of een kleine l of een grote i. Bij meerdere codes die ik via mobiel krijg. Jammer, inloggen mag niet. Iig de eerste 24 uur niet. Doe je je best. Dus contactformulier heeft geen zin. Ik kan moeilijk verwachten dat Tele2 het spijtig voor me zal vinden dat ik tóch binnen 2 weken die €99 moet betalen. Contactformulier wordt over 14 dagen behandeld, en ze willen binnen 14 de apparatuur terug waarvan ze zelf niet weten wat het is. Onmacht zeg ik dan. Ik heb er overigens over gesproken met een medewerkster die best begreep dat ik wilde wachten tot mijn zoon tijd had. Maar blijkbaar moet hij alles laten vallen omdat anders Tele2 geld gaat eisen? Ik loop ruim een halve eeuw mee en laat me niet alles zeggen. Oude stempel misschien? Ik vind dat gewoon fatsoen. 

Het wordt niet helemaal duidelijk hoe lang je de nieuwe decoder al in huis hebt en de oude had kunnen terugsturen. Of het redelijk is dat Tele2 daar nu om vraagt is daarom niet te zeggen.

De klantenservice is ma-vr van 9-20u bereikbaar en ook op zaterdag van 9-18u, zes dagen in de week dus. Er is vast wel één moment te vinden waarop je ze een keer kunt bellen.


Zeker, maar alwéér bellen kost geld. Ik vraag me eigenlijk af of het niet een fout is, omdat links in die brief met schreeuwletters staat: 'we willen onze mooie apparatuur echt heel graag terug', kan ik niks zinnigers bedenken dan dat dit een brief is van Tele2 die naar iemand die opgezegd heeft is gestuurd, die de apparatuur nog moet teruggeven. Je zet die schreeuwletters niet bovenaan een brief als verzoek om kapotte spullen terug te vragen. Kan me niet voorstellen dat dat de normale manier van doen is. Ik merk het wel, morgen misschien tijd om 25 minuten in de wacht te staan


Hmm... Bewerken van mijn bericht van 2 minuten geleden kan niet op het moment, dan hier apart maar een fotootje. 😊

 


De apparatuur blijft eigendom van Tele2, de klant huurt het per maand. Kapotte apparatuur wordt dus ook gratis vervangen maar oude apparatuur, defect of niet, moet altijd weer gratis worden teruggezonden naar een antwoordnummer. 


Lang niet alles moet retour. Ik heb zeker nog drie deels kapotte oude modems hier liggen. 


Dan kunnen ze de beleefdheid opbrengen aan te geven wat ze willen hebben. Standaardbriefje kan echt niet. Dreiging met €99 maakt dat je je suf gaat zoeken wat het dan zou kunnen zijn. Je dient iig een productnaam, serienummer en de datum van ontvangst bij de klant te vermelden. Dit is een lagere school briefje. 


Dan kunnen ze de beleefdheid opbrengen aan te geven wat ze willen hebben. Standaardbriefje kan echt niet. Dreiging met €99 maakt dat je je suf gaat zoeken wat het dan zou kunnen zijn. Je dient iig een productnaam, serienummer en de datum van ontvangst bij de klant te vermelden. Dit is een lagere school briefje. 

Dat zou veel netter zijn, ben ik zeker met je eens. Aan de andere kant hebben klanten thuis over het algemeen niet een magazijn vol met modems en decoders en weten klanten echt wel wat ze nog hebben staan.


Ze willen apparatuur terug die dus kapot is, buiten mijn schuld. De nieuwe apparatuur moet echter nog aangesloten worden. Bovendien: mevrouw aan de telefoon wist het eerst ook niet en gokte dat het 27 augustus 2019 was dat ik een nieuwe decoder kreeg? 🙄  Eh ja, klopt, en die is aangesloten dooor een monteur van Tele2.. Ze wist het niet meer. Snap ik, als je in 5 maanden tijd met 3 kapotte decoders zit. 😜 Ik stond een tijd in de wacht. Toen: het gaat om een decoder die kapot is en en die is vervangen. Ik meldde dat deze nieuwe nog niet aangesloten is. 'Dat wil Tele2 nl niet doen, niet zonder betaald te worden', zei mevrouw. Dus gaat mijn zoon het doen, maar die is ook niet altijd vrij. 'dan dient uw zoon deze binnen 2 weken aan te sluiten, zoniet, betaalt u €99.' Voor kapotte apparatuur. 🤣🤣🤣 Het is dus idd een standaard lagere school-briefje, geen info. Er dient in de brief te staan wat de bedoeling is. Of ik één of meerdere dingen in huis heb dondert niet. Raar ook dat medewerkers hun achternaam nooit zeggen. Té privé..? Doe ik wel.. Dat heet beleefd zijn. 


Jeetje, Tele2 maakt het je niet makkelijk. Sterkte 

’rampstation’ hahahahahaha….. 😂 

dat gevoel krijg ik ook bij de slechte klantenservice van Tele2 


Ik weet soms niet wat ik erger vind, de onnozelheid of de schofterigheid van Tele2, vooral aan de telefoon. Of een combi-pakket van die 2. 😜

 


Ik weet soms niet wat ik erger vind, de onnozelheid of de schofterigheid van Tele2, vooral aan de telefoon. Of een combi-pakket van die 2. 😜

 

In de chat of een reactie op een klacht is de ‘schofterigheid’ net zo erg…. ze zijn in ieder geval wel consistent….. 😔😔


Hihi... Klopt! Het is zó erg dat ik eerst nadenk.. 'zal ik wel of niet bellen, mailen, chatten of wat dan ook.. Helaas zal ik wel moeten..! Dus doe je dat.. En ja hoor, daar gaan ze weer! 😜

 


Nou.. Mijn zoon heeft de decoder vervangen. Wij geduldig wachten tot het beeldscherm iets anders gaat vertonen dan 'loading'.. en een blauw scherm er af en toe tussendoor. We hebben geduldig 4 uur afgewacht. (Het ligt niet aan de bekabeling..). Je moet tenslotte bewijzen dat je er iets voor gedaan hebt. Dus.. de nieuwe decoder is zo mogelijk nog kapotter dan de oude. Tele2 kan... wat mij betreft. Dit is gewoon getikt. En sneu


‘Nog kapotter dan de oude’ 

eric heeft je 3 dagen geleden het ‘beste antwoord’ gegeven. Ik zou er maar gebruik van maken 😉

 


En bij de volgende nieuwe wil ik er een officiële brief bij dat het ding het dan ook echt doet! 😉


En bij de volgende nieuwe wil ik er een officiële brief bij dat het ding het dan ook echt doet! 😉

Gaat Eric vast voor je regelen 😂😂


Daar hou ik hem aan 😜


Zou jij  @Rox van Tele2 iets kunnen doen, zoals hier eerder voorgesteld idd. Jij zit dicht bij het vuur, zogezegd. Zou fijn zijn want ik weet het niet meer. 

 

 

 

 


Ik ben heel erg benieuwd hoe het voor deze klant is afgelopen, wordt niet vermeld. Heeft veel raakvlakken met mijn verhaal: https://forum.tele2.nl/tv-187/afstandbediening-doet-het-niet-en-decoder-blijft-op-loading-staan-54491

 

 


Ik heb vandaag opnieuw niets gehoord van Tele2. We zitten met 2 kapotte recorders, waarvan er nog 1 een beetje werkt. De nieuwe is kapot aangekomen. De tv gids geeft andere programma's aan dan er op tv zijn. Het blijft dus maar doorgaan. 

Er is denk ik maar 1 manier om een einde aan te maken aan het leed en dat is ontbinden van het contract.

 


Sorry, maar deze vraag is misschien 'beantwoord', maar niet vd baan. Ik krijg zelfs geen reactie op mijn contactformulier 


Dan maak je toch een nieuw topic aan, misschien krijg je dan zo de gewenste aandacht. 


Dat wil ik wel doen, maar dan krijg ik denk ik een berichtje dat het topic al bestaat. Dat is me al eens overkomen, namelijk.


Dat wil ik wel doen, maar dan krijg ik denk ik een berichtje dat het topic al bestaat. Dat is me al eens overkomen, namelijk.

Dan moet je topic natuurlijk over iets anders gaan 😉


Alles goed?