beantwoord

Aantal uur opnemen met aminet532 decoder

  • 9 May 2019
  • 5 reacties
  • 287 x bekeken

Hallo Tele2

Sinds een paar maanden heb ik tv, internet en bellen bij jullie.
Bij het aanmelden was mij verteld dat ik tot 80 uur tv programma's kon opnemen, en dit staat ook op de site.
Helaas red ik dit momenteel niet, het werkelijk aantal uren ligt veel lager.


Momenteel heb ik 578 minuten opgenomen, dit is net iets minder als 10 uur, en het geheugen zit nu al 21% vol.
De opnamecapaciteit van de decoder is dus minder als 50 uur, hoe kan dit?


Mijn ouders zitten momenteel bij Digitenne, maar Digitenne stopt er binnenkort mee, zij zijn dus ook op zoek naar een nieuwe tv provider.
Zij nemen nu heel veel programma's op, en vinden 80 uur al erg weinig, de huidige Topfield TF5300K staat zeker 300 uur aan opnames op.
Voordeel van de decoder die ik heb is dat de opnames wel langer dan een jaar blijven staan, bij de meeste providers worden programma's na een jaar gewist.
Zijn er nog mogelijkheden om meer uren opnametijd te krijgen?
icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 10 May 2019, 10:55

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Je zou moeten kijken of je SD kanalen kunt opnemen in plaats van HD kanalen, die vergen meer opslag capaciteit.
Reputatie 5
Hé Cor1986,

Zoals eric aangegeven zit het voornaamste verschil in hoeveel je kunt opnemen of je een HD kwaliteit zender of SD kwaliteit zender opneemt, ik neem daarom ook aan dat hetgeen je opgenomen hebt in HD kwaliteit is.

Daarnaast zijn er bij ons helaas geen mogelijkheden om een grotere opslagcapaciteit voor opnames te krijgen.

Groet, Kevin
Als je naar een HD zender zit te kijken ga je niet eerst de SD zender opzoeken, en daarna op opnemen drukken, dat werkt gewoon niet.

Misschien is het een idee om de site aan te passen, nu word je eigenlijk verkeerde informatie gegeven, wat ik niet zo netjes vind, die 80 uur opnamecapaciteit was me toch beloofd.


Zijn er echt geen mogelijkheden om de decoder zelf uit te breiden, met een externe harde schijf bijvoorbeeld, of een grotere interne harde schijf?
Ik heb geen idee wat voor schijf er nu in de decoder zit, maar een harde schijf is natuurlijk zo gewisseld.
Reputatie 7
Badge +12
Op de site staat duidelijk: Tot 80 uur aan tv opnemen
Dit kan ook zolang je SD kanalen opneemt. Als je ook HD kanalen opneemt kost dat meer capaciteit.

Nee, je kunt geen (eigen) harddisk uitbreidingen doen. Je zou wel kunnen kijken of op jouw adres voldoende snelheid is om een tweede opname kastje te bestellen.
Reputatie 5
Bij gebrek aan nieuwe reacties dit topic gesloten.