Goedemorgen,
Hierbij mijn eigen topic om hopelijk tot een oplossing te komen.
Ik wilde eind augustus slechts een verhuizing doorgeven. Hierop werd aangegeven dat er een nieuw internetabonnement gestart zou worden op mijn nieuwe adres. Toen ik aangaf dat ik dit niet wilde omdat ik eerst wilde kijken of het internet beter zou zijn dan afgelopen 5 jaar als klant bij Tele2 werd mij beloofd dat ik maandelijks kon opzeggen.
Op 6 september heb ik het abonnement aangeschaft, op 17 september ging het in en in de dagen erna bleek het niet beter te zijn waardoor ik op 20 september heb opgezegd.
Voor de opzegging wordt nu €133 gerekend, omdat ik ‘binnen de contractduur opzeg’.
Dit terwijl ik tijdens de bedenktijd heb geannuleerd en daar per mail een bevestiging van heb. Er wordt door de telefonische klantenservice ontkend dat mijn annulering binnen de bedenktijd is geweest. Daarnaast is mij dus beloofd dat het abonnement maandelijks opzegbaar was.
Ik hoor graag wat een passende oplossing zou kunnen zijn.
beantwoord
Opzegging niet mogelijk tijdens 14 dagen herroepingsrecht
Beste antwoord door Michiel van Tele2
Je hebt bij Tele2 een dienst besteld, namelijk internet. Bij de levering van diensten geldt vanaf het moment van aanmelden een wettelijke respijtperiode van 14 dagen.
Er is hier geen sprake van de levering van goederen, waarbij je producten koopt en dan een zichtgarantie hebt van 14 dagen na levering, waarbinnen je de producten terug kunt sturen en de kosten vergoed krijgt.
Voor de duidelijkheid: een modem is geen product, waarvoor je betaalt, deze wordt door Tele2 in bruikleen gegeven. Klanten betalen alleen voor de diensten. Via deze link staat het verschil tussen diensten en producten ook vermeld.
Je hebt op 6 september de dienst besteld, de opzegging die op 21 september is doorgegeven valt dus buiten de bedenktijd, opzeggen is mogelijk maar daar zullen afkoopkosten bij in rekening worden gebracht.
Bekijk origineel berichtEr is hier geen sprake van de levering van goederen, waarbij je producten koopt en dan een zichtgarantie hebt van 14 dagen na levering, waarbinnen je de producten terug kunt sturen en de kosten vergoed krijgt.
Voor de duidelijkheid: een modem is geen product, waarvoor je betaalt, deze wordt door Tele2 in bruikleen gegeven. Klanten betalen alleen voor de diensten. Via deze link staat het verschil tussen diensten en producten ook vermeld.
Je hebt op 6 september de dienst besteld, de opzegging die op 21 september is doorgegeven valt dus buiten de bedenktijd, opzeggen is mogelijk maar daar zullen afkoopkosten bij in rekening worden gebracht.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.