Beste Tele2-medewerker,
Ik heb gereageerd op uw email met daarin de factuur, maar ik betwijfel of u emails gericht aan 'klantenservice@tele2.nl' wel leest. Vandaar dat ik mijn reactie nu ook via deze weg naar u toestuur.
---------
Ik zie dat u het bedrag van ingesloten factuur met nummer NL191******** d.d. 1 augustus 2019 (ontvangen op 20 augustus 2019) op 26 augustus 2019 van mijn bankrekening hebt geïncasseerd met transactie-referentie ARNL************.
Zoals in mijn mail van 20 augustus aangegeven ben ik niet eens met deze factuur. Ik heb deze factuur dus bij deze betaald onder protest en onder voorbehoud van alle rechten.
Hieronder herhaal ik mijn bezwaren tegen deze factuur, zoals eerder vermeld in mijn e-mail van 20 augustus 2019:
———-
Ik ben het niet eens met deze rekening. De kosten kloppen niet, omdat:
Er staan abonnementskosten voor de periode 24-07-2019 t/m 02-08-2019 voor ‘Internet Extra’. Deze abonnementskosten zijn onterecht: U heeft het abonnement niet geleverd, ik heb op het aansluitadres ‘*******************’ nooit werkend internet gehad, ondanks dat ik u in de gelegenheid heb gesteld om dit te herstellen.
Er staan aansluitkosten d.d. 24-07-2019. Deze aansluitkosten zijn onterecht: Op het aansluit-adres ben ik nooit aangesloten geweest. Het modem heeft nooit een signaal ontvangen.
Ik heb u voldoende gelegenheid gegeven om de internetverbinding werkend te krijgen. Op 25 juli is een monteur van Tele2 langs geweest, hij kreeg de internetverbinding niet werkend. Op 27 juli is daarna een KPN monteur langs geweest. Ook hij kreeg de internetverbinding niet werkend. Toen is op 29 juli weer een andere KPN monteur langs geweest. Ook deze monteur kreeg de internetverbinding niet werkend.
U heeft de dienst dus nooit geleverd. Bovendien heb ik binnen de termijn van 14 dagen (koop op afstand) het abonnement geannuleerd. Uw bevestigingsbrief ‘Welkom bij Tele2’ is gedateerd 15 juli 2019. In deze brief vermeld u expliciet deze bedenktermijn van 14 dagen. Op 29 juli 2019 heb ik de bestelling telefonisch geannuleerd. Hiervan heb ik van u via e-mail een bevestiging ontvangen op 29 juli 2019.
————-
Ik verzoek u vriendelijk om mij uiterlijk 15 september 2019 een credit-nota te sturen voor het bedrag van deze factuur (EUR 40,32). Daarnaast verzoek ik u om het geïncasseerde bedrag EUR 40,32 uiterlijk 15 september 2019 over te maken op mijn bankrekening.
Wanneer u het bedrag uiterlijk 15 september 2019 niet hebt overgemaakt op mijn bankrekening, dan zal ik mijn bank opdracht geven de incasso te storneren.
Met vriendelijke groet,
René van Hoek
beantwoord
Abonnement binnen bedenk-termijn van 14 dagen opgezegd, toch incasso.
Beste antwoord door Anton van Tele2
Bedankt voor de gegevens René. Ik heb alles even goed voor je uitgezocht en ook een oplossing voor je gevonden.
Op 14-07 heb je de aanmelding gedaan en op 24-07 konden wij al eerder leveren dan verwacht. Helaas was er toen nog een technisch probleem en heeft onze technische dienst een monteur aangestuurd. Deze monteur heeft het probleem helaas niet gelijk kunnen oplossen en moest verder onderzoek doen. Op 29-07 heb je toen ons gebeld om het te annuleren. De monteur is toen ook geannuleerd omdat het geen zin meer had om verder onderzoek te doen.
Mijn collega's van de afdeling opzeggingen hebben aangegeven dat het binnen respijt was en hebben je op de vroegst mogelijke datum opgezegd. Dat is 03-08. De factuur voor die maand stond helaas al klaar en die moest eigenlijk tegen gehouden worden door een vergoeding in te voeren. Dat is helaas niet gebeurd. Nu kunnen we twee dingen afspreken.
1: Jij storneert het bedrag bij de bank en stuurt mij dan een bericht wanneer je het terug gestort hebt. Ik zorg er dan voor dat er een verrekening in het systeem komt en dan krijg je er verder niks meer over te horen.
2: We wachten op de creditfactuur die volgende maand komt en dan wordt het bedrag binnen 4 weken terug gestort op je rekening.
Ik hoor het graag van je.
Groeten Anton
Bekijk origineel berichtOp 14-07 heb je de aanmelding gedaan en op 24-07 konden wij al eerder leveren dan verwacht. Helaas was er toen nog een technisch probleem en heeft onze technische dienst een monteur aangestuurd. Deze monteur heeft het probleem helaas niet gelijk kunnen oplossen en moest verder onderzoek doen. Op 29-07 heb je toen ons gebeld om het te annuleren. De monteur is toen ook geannuleerd omdat het geen zin meer had om verder onderzoek te doen.
Mijn collega's van de afdeling opzeggingen hebben aangegeven dat het binnen respijt was en hebben je op de vroegst mogelijke datum opgezegd. Dat is 03-08. De factuur voor die maand stond helaas al klaar en die moest eigenlijk tegen gehouden worden door een vergoeding in te voeren. Dat is helaas niet gebeurd. Nu kunnen we twee dingen afspreken.
1: Jij storneert het bedrag bij de bank en stuurt mij dan een bericht wanneer je het terug gestort hebt. Ik zorg er dan voor dat er een verrekening in het systeem komt en dan krijg je er verder niks meer over te horen.
2: We wachten op de creditfactuur die volgende maand komt en dan wordt het bedrag binnen 4 weken terug gestort op je rekening.
Ik hoor het graag van je.
Groeten Anton
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.