Goede avond,
Tele2 is tot de conclusie gekomen dat mijn DSL defect is en stuurt nu een KPN monteur. In de bijlage de waarden die mijn modem aangeeft. Verder zegt mijn modem ''connecting'' en heeft een IPadres van ''0.0.0.0'' op het WAN. Omdat ik vorige week WEL kabel problemen had en mijn modem is omgeruild, vermoed ikzelf eerder dat het iets is van het modem dat niet goed geregistreerd is bij Tele2. Kan iemand mij verder helpen? Het groene ''internet'' lampje brand dus niet, maar alle waarden in de bijlage zijn volgens mij prima.
beantwoord
Kabel of Modem?
Beste antwoord door Kevin van Tele2
Hé apnoteboom,
De waarden in je modem geven aan dat er een DSL verbinding is maar dit alleen is nog niet voldoende voor een werkend internet/telefoon/TV. In het scherm staat ook DSL connection status die je kunt uitklappen, je moet dan kijken bij VDSL_Internet voor de internet verbinding. Bij een werkende verbinding moet je daar in elk geval een IP adres, DNS en connected zien staan, als dat er niet staat dan gaat je verbinding nog niet werken. Er kunnen meerdere oorzaken zijn waarom dat er niet staat, één van de oorzaken is dat je verbinding gekruist is en dan moet er inderdaad een KPN monteur komen om dit op te lossen.
Het kan zijn dat je je modem nog niet lang genoeg de tijd hebt gegeven, de eerste keer dat je het modem aansluit kan het tot 30 minuten duren voordat die informatie ingeladen is. Als het er dan nog niet staat kun je proberen je modem een harde reset te geven door het resetknopje achterop met bijvoorbeeld een paperclip 10 seconden ingedrukt te houden, doe daarna ook nog een normale reset door de stroom er 10 seconden af te halen.
Als dit niet werkt is het beste wat je kunt doen de monteur van KPN afwachten.
Groet, Kevin
Bekijk origineel berichtDe waarden in je modem geven aan dat er een DSL verbinding is maar dit alleen is nog niet voldoende voor een werkend internet/telefoon/TV. In het scherm staat ook DSL connection status die je kunt uitklappen, je moet dan kijken bij VDSL_Internet voor de internet verbinding. Bij een werkende verbinding moet je daar in elk geval een IP adres, DNS en connected zien staan, als dat er niet staat dan gaat je verbinding nog niet werken. Er kunnen meerdere oorzaken zijn waarom dat er niet staat, één van de oorzaken is dat je verbinding gekruist is en dan moet er inderdaad een KPN monteur komen om dit op te lossen.
Het kan zijn dat je je modem nog niet lang genoeg de tijd hebt gegeven, de eerste keer dat je het modem aansluit kan het tot 30 minuten duren voordat die informatie ingeladen is. Als het er dan nog niet staat kun je proberen je modem een harde reset te geven door het resetknopje achterop met bijvoorbeeld een paperclip 10 seconden ingedrukt te houden, doe daarna ook nog een normale reset door de stroom er 10 seconden af te halen.
Als dit niet werkt is het beste wat je kunt doen de monteur van KPN afwachten.
Groet, Kevin
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.