Beste Tele2 klanten,
Sinds maandag Tele2 internet + TV met de ZTE H369A modem. Werkt gedeeltelijk goed BEHALVE de port forwarding welke ik nodig heb om mijn eigen web site te tonen. In principe heb ik de Tele2 handleiding gevolgd, maar dit werkt niet. Een goede vriend heeft mijn adres gescand met Nmap en daaruit bleek dat alle ports worden gefiltered. Dit kan door Tele2 gebeuren, maar natuurlijk ook door de modem zelf. Hieronder een netwerk plaatje.
De firewall's IP adres (maar ook MAC geprobeerd) staat in LAN Host en wordt middels MAC adres "gebonden" via DHCP. De firewall is ook te zien in het netwerk diagram onder "Home" op de ZTE.
Interessant detail, de "Nmap" vriend heeft behalve de TV exact dezelfde setup bij Tele2 en bij hem werkt het prima. Een Nmap naar hem toe laat ook zien dat de gedefinieerde ports open staan. Dit doet vermoeden dat Tele2 de boel bij mij (maar waarom niet bij hem?) blokkeert.
Ik las op dit forum dat je ook een soort van bridge-mode hebt: Assign Public IP naar het mac adres van de Firewall. Gesteld dat dit de oplossing is voor port forwarding (maar is dus dan bridging geworden), zou de TV dan blijven werken, want die zit natuurlijk op 1 van dezelfde switch ports.
Heeft iemand dit in een ongeveer gelijke set-up aan de praat gekregen?
beantwoord
Port forwarding werkt niet: blokkeert Tele2 de modem?
Beste antwoord door Tukcedo
BINGO!!! Ik had eerst port forwarding en LAN Host uitgezet (geen van beiden deed iets), maar ik heb toen "Assign Public IP" (onder Local Network) laten verwijzen naar het MAC van de firewall. Dat deed op zichzelf ook niks, maar als in combinatie WEL de LAN Host aan zet, dan werkt het!!!
TV en wifi blijven het ook gewoon doen. Dank voor je tips Malamute!
Bekijk origineel berichtTV en wifi blijven het ook gewoon doen. Dank voor je tips Malamute!
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.