Hoi @freddyschre,
Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met een aantal tips die ervoor zorgen dat je alle sms’jes hopelijk weer kan ontvangen.
Verschillende diensten, zoals DigiD, banken en creditcard maatschappijen, Google en Apple sturen een sms naar het mobiele nummer van de klant als extra verificatie. Dat is heel handig, maar soms komt deze sms niet aan. Ik kan geen oplossing garanderen, omdat er derde partijen bij betrokken zijn maar hier zijn twee tips die je zelf kan uitvoeren om het mogelijk op te lossen. Vaak helpt dit!
Tip 1: Telefoonnummer check
Bij sommige diensten is het niet verplicht om een telefoonnummer in te voeren. (DigiD bijvoorbeeld maakte dit pas later verplicht). Of er staat nog een oud telefoonnummer geregistreerd. Het is dus belangrijk om te controleren of het juiste telefoonnummer wel bekend is bij de dienst.
Tip 2: Ander telefoonnummer
Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Probeer dan om (tijdelijk) een ander telefoonnummer te koppelen. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? Dan kan je daarna weer jouw oorspronkelijke telefoonnummer koppelen.
Samen met de uitleg van @eric bij punt 3 denk ik dat we een heel eind komen! Als we dit hebben opgelost ga ik ook proberen jouw gesprekskwaliteit te verbeteren. De reactie van @pipodeclown is daarin een goed startpunt!