Hiervoor waren de privacy instellingen al verdwenen uit mijn tele2 en werd ik verwezen naar de afmeldpagina die vermeld wordt in mails. Deze afmeld link in mails werkt nu echter ook niet meer voor mij.
De pagina https://www.tele2.nl/afmelden (eventueel gevolgd door exacte e-mail informatie zoals in afmeldlink van door jullie verstuurde e-mails) heeft dit als resultaat.

Ik wijs jullie er hierbij op dat bij het online verstrekken van toestemming voor het verwerken van privacy gevoelige informatie of wanneer deze het gevolg is van een online aanmelding of aangaan van een online contract, deze toestemming net zo makkelijk online veranderd moet kunnen worden. Dat is op dit moment niet mogelijk.
De autoriteit persoonsgegevens zegt daar het volgende over;

Jullie komen voor tele2 thuis thuis klanten echter niet verder dan dit:

Dat is dus juist wat expliciet niet is toegestaan. Mooi dat voor telefoon klanten de privacy instellingen nog wel bereikbaar zijn in mijn tele2, maar deze moeten voor de thuis klanten ook online beschikbaar zijn, zoals ze dit in het verleden wel beschikbaar waren in mijn tele2. Ik verzoek jullie dan ook deze zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken voor de tele2 thuis klanten.