Skip to main content
beantwoord

nieuw internet thuis modem geen goede verbinding

  • 2 augustus 2020
  • 8 reacties
  • 334 x bekeken

william01

goedemiddag,

 

Sinds een paar dagen een Internet abo. tele2 light

 

Wanneer ik in de modem ga en kijk bij Broadband connection dan

zie ik  DSL connection

           internet_over_adsl

           internet  dissconected

geen internet verbinding , wie kan daar uitleg over geven.

 

ik heb wel wifi ontvangst , de modem is een Tecnicolor TG789bvn

heb wel een rode powerlampje  , zou deze niet groen moeten oplichten

 

Beste antwoord door william01

Oplossing gevonden internet verbinding.

 

Uiteindelijk bleek de trage verbinding komen door een verkeerde aansluiting.

ondanks dat het gaat om 2 draadjes aansluiten, was een draad toch niet de juiste- ondanks de kleur.

De goede draden aangesloten op ISRA doos, is een nieuwe geplaats er zat nog een

oude type 3 en een goede internet verbinding is het resultaat.

Dank aan de betreffende monteur van KPN.

 

gr. will

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 2 augustus 2020

Bel morgen de klantenservice, dan kunnen ze een lijnmeting doen en eventueel een monteur aansturen.


william01
  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2020

@pipodeclown   bedankt ,zal een lijnmeting laten doen.


william01
  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2020

dit staat in modem, Concentrator niet bereikbaar?

hoort dit zo aangezien ik wel internet verbinding hebt.

 

 


theocoppes
Forum|alt.badge.img+8
  • Junior
  • 767 reacties
  • 3 augustus 2020

Heb je al gebeld? Nu zijn ze er! 


william01
  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 3 augustus 2020
theocoppes schreef:

Heb je al gebeld? Nu zijn ze er! 


Hallo Theo,

 

Net contact met klantenservice, er komt een monteur om mijn aansluitpunt te bekijken.

waarschijnlijk is daar iets niet in orde.

Er is een lijnmeting gedaan en mijn internet verbinding is niet goed, de snelheid zo stukken hoger moeten zijn.

Dat powerlampje is rood brandend schijnt geen probleem te zijn en dat van het internet wat in de modem geen connectie heeft schijnt te maken heeft op mijn aansluiting geen betrekking.

 

wordt vervolgd….

 

gr will

 


william01
  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • 19 augustus 2020

Update: Trage verbinding

 

Na contact te hebben gehad met klantenservice is een monteur van tele2 langsgeweest.

Deze kon bij mijn hoofdaansluiting niks vinden en heeft daarna contact op genomen met kpn.

Er zijn toen wat metingen verricht en deze kwamen overeen met de lijnmeting die eerder

zijn gedaan door tele2…. nog steeds geen idee.

 

Vandaag opnieuw monteur kpn langs , er is gekeken naar mijn aansluiting de bedrading

gecontroleerd.

Opnieuw metingen verricht..  er blijkt een storing te zijn met de ‘koperdraad’ , euvel ontdekt.

het blijkt buitenshuis te liggen.

 

Afspraak volgende week staat.

Ben benieuwd.

 


pipodeclown
Goldmember
  • Superuser
  • 1780 reacties
  • 19 augustus 2020

Dat is inderdaad het stuk dat door KPN beheerd wordt. Fijn dat ze het gevonden hebben en gaan oplossen!


william01
  • Auteur
  • Is lekker bezig
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 8 september 2020

Oplossing gevonden internet verbinding.

 

Uiteindelijk bleek de trage verbinding komen door een verkeerde aansluiting.

ondanks dat het gaat om 2 draadjes aansluiten, was een draad toch niet de juiste- ondanks de kleur.

De goede draden aangesloten op ISRA doos, is een nieuwe geplaats er zat nog een

oude type 3 en een goede internet verbinding is het resultaat.

Dank aan de betreffende monteur van KPN.

 

gr. will