Ik zit hier toch met een probleem ( of niet), ik heb al een aantal jaren een mobiel internet van 20 GB op mijn mobiel, sinds kort gaan we geregeld naar frankrijk voor een maand of 2,3. dit jaar kreeg ik een bericht dat mijn verbruik in buitenland onevenredig was met verbruik in nl. en of ik een maand mijn gedrag wilde aanpassen, nou moesten we toch voor overlijden tussentijds naar nl dus geen probleem, nu kreeg ik gisteren weer zo'n bericht terwijl ik alweer maand in nl ben. klantenservice gaf aan dat mijn verbruik in frankrijk anders is dan in nl, nogal logisch, want in nl gebruik ik haast geen GB want ik heb supersnelle wifi. Ik begrijp het niet meer geloof ik: ik betaal al jaren 20 GB die ik niet afneem, ik neem in frankrijk 2 maanden 12GB af en dan wordt je bedreigd met extra kosten??? En de kers op de taart is dan ook nog eens dat ik in frankrijk een berichtje kreeg of ik extra data wilde bijkopen? wat ik dan zo stom nog gedaan heb(de maximum van 15 euro die ik geeneens gebruikt heb.dus wordt ik straks ook voor dat bedrag aangeslagen. Ben ik nu van het padje af? weet nu niet meer wat te doen, ik ga over 2 wkn weer naar fr voor 6 wkn , daar is geen wifi. oplossing? naar een andere provider? iemand enig advies.
beantwoord
Verbruik buitenland extra betalen
Beste antwoord door eric
Tja, als je in het home netwerk geen data verbruikt en alleen wel in het buitenland dan is de verhouding scheef en dat is dus niet de bedoeling van die EU regelgeving. Bedenk dat data in NL 'niets' kost en voor elke mb in het buitenland aan de buitenlandse provider betaald moet worden. Daarom dat het merendeel in het home netwerk moet blijven.
In jouw specifieke situatie pakt dit net niet goed voor je uit. Maar het is algemene regelgeving die op alle aansluitingen wordt gecontroleerd.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.