Beste medewerkers,
op de nacht van 2 op 3 juli is mijn telefoon gestolen in Barcelona (rond 01.00 uur). Om 6 uur heb ik eindelijk weten toegang te krijgen tot mijn tele 2 online om de simkaart te blokkeren (kregen meerdere foutmeldingen etc). Telefonisch contact was op dit tijdstip echter ook niet mogelijk.
Nu zie ik vandaag dat er een rekening van 2350 euro klaar staat. De typische Barcelona telefoon-scam.
Ik wil graag even informeren of jullie mij hiermee kunnen helpen? Ik zag dat jullie vaker aangeven dat dit jouw verantwoordelijkheid is als klant tot de simkaart geblokkeerd is. Echter, wanneer je gelijk actie onderneemt, maar problemen ondervindt met het blokkeren, dan lijkt me dit een beetje oneerlijk.
Helaas is het voor mij ook niet mogelijk om naar het buitenland te bellen (naar Nederland dus). Soms kan ik even een half uur een telefoon lenen om te bellen, maar dan staan er weer 20 mensen in de wachtrij.
Ik hoop dat jullie mij hier van informatie kunnen voorzien over de gewenste gevolgstappen etc.
Bij voorbaat erg veel dank.
Hoge kosten door gestolen telefoon
Beste antwoord door eric
Hoi
Wat rot en de Barcelona scam gaat dan over het feit dat die dieven dan hun eigen 09xx nummers gaan bellen zodat ze daar dik aan verdienen. Dan zetten ze ook nog een paar van die gesprekken tegelijk op en omdat de call details er een tijdje over doen om in de home country verwerkt te worden ben je zo een hoop geld verder.
In het midden van de nacht naar Nederland bellen is natuurlijk hartstikke onhandig, online is natuurlijk ook een mogelijkheid, maar dan moet je wel weer internet hebben en alle inlog uit je hoofd weten. Allemaal heel vervelend!
De kosten worden door de Spaanse operator aan het thuis netwerk in rekening gebracht en de thuis operator zet dat weer op jouw rekening. Dat geld moet dus betaald worden.
Maar misschien kun je aangifte doen in Spanje, het nummer kan de politie daar misschien matchen met andere aangiften en zo via de 'lokale ACM' dat soort nummers in Spanje uit de lucht halen.
Tot slot, een vervangende simkaart kun je ook aanvragen via mijn.tele2.nl, maar die wordt wel naar het adres gestuurd in Nederland waar het abonnement staat geregistreerd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.