beantwoord

SIP gegevens voor eigen modem niet beschikbaar

  • 4 October 2022
  • 3 reacties
  • 119 x bekeken

Ik heb een ZTE modem van Tele2 en heb een eigen modem aangeschaft. Net contact gehad met de klantenservice voor de PPP en SIP username/password. De PPP inloggegevens heb ik gekregen maar de SIP gegevens kunnen niet gegeven worden indien het gaat om een ZTE369 modem. 8 maanden nadat een eigen modem wettelijk is toegestaan blijkt Tele2 niet in staat om de SIP gegevens te geven. Enige indicatie over wanneer dit wel mogelijk is kon de klantenservice ook niet geven. Dit terwijl alle andere grote providers deze gegevens allang beschikbaar hebben gesteld aan de gebruiker. Mijn eigen modem kan ik dus nu niet gebruiken want anders kan ik niet meer bellen. Wie kan mij alsnog helpen aan de SIP username en password ???    

icon

Beste antwoord door eric 4 October 2022, 16:07

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Een sip username en paswoord zijn uniek per aansluiting. Daar kunnen andere forum leden, dus andere klanten, je niet aan helpen.

 

Het is wel erg slecht dat Tele2 dit na 8 maanden nog steeds niet op kan hoesten. Daar kunnen de forumleden uiteraard niks aan doen maar hopelijk dat er iemand bij Tele2 wat mee gaat doen. Wettelijk is Tele2 verplicht om de inloggegevens aan de klant te verstrekken zodat de eigen modem kan werken zoals het hoort. Het het feit dat men totaal geen indicatie kan geven wanneer de SIP gegevens wel beschikbaar worden geeft helaas het gevoel dat er weinig gaat gebeuren. Waarschijnlijk kan alleen de geschillencommissie hier wat forceren.

Ik heb hierover al een klacht ingediend bij de ACM.

ze willen mij nu 2023 nog steeds de sip gegevens niet verstrekken.

ze komen nu met lulverhalen dat het technisch niet mogelijk is omdat die gegevens versleuteld in het modem zouden staan, erg vreemd dat bij aanvang van het abbo de gegevens toch ook in het modem zijn gezet en deze dus bekend zijn bij tele2.

en wat nog vreemder is dat KPN het zelfde modem als tele2 gebruikt en dat je bij KPN wel die sip gegevens krijgt.

wie heeft houd hier nu wie voor de gek?

we zullen zien.

 

Reageer