De modem staat in de woonkamer. In de meterkast is geen aansluiting voor het internet. De modem staat naast het aansluitpunt, dus de kabel is niet langer dan 2 meter.
Zoals u misschien begrijpt is het voor ons niet te doen om zonder internet te studeren of werk voor te bereiden. Ik hoop dat iemand ons een oplossing kan bieden.
Vriendelijke groet!
Hé Maartje, welkom op het forum!
Jammer dat je verbinding vaak voor langere tijd weg valt, ik snap dat je daar graag een oplossing voor wil en hopelijk kan ik die voor je regelen. Ik zou graag als eerste je verbinding willen meten op storingen maar voordat ik dat kan doen heb ik eerst de volgende info van je nodig via een privébericht:
- naam
- adres
- postcode + woonplaats
- klantnummer
- geboortedatum
- laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: privébericht naar Kevin.
Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.
Groet, Kevin
*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***
Bijvoorbeeld in dit artikel:
Gister van 20:00 tot 22:00. Hij valt steeds weg, dan wordt het lampje rood en doet hij het even. Maar zodra we de TV dan aanzetten dan springt hij weer uit. Heb hem gister ook weer gereset en van het stroom gehad.
Doe eens een up/down speedtest en publiceer die hier. Het plaatje kan je erbij zetten. Wil je meer speed dan zijn er wellicht andere mogelijkheden op je huisadres. Pairbonding bijv. maar dat werkt helaas niet bij Tele2. Ook zijn er nog 4G bijslof providers. Maar ik zou beginnen met de modemtraining. Zie boven.
De kabel is inderdaad niet langer dan 2 meter en er zit geen splitter tussen. Ook is de kabel rond. Het modem staat in onze rechter voorkamer, aangesloten aan (volgens mij) de enige aansluiting voor internet.
pairbonding KPN indien mogelijk check het op de site of pairbonding mogelijk is
Een coax kabelprovider
Check ook regelmatig overdag en hou een logboek bij de komende week tijdens de training van het modem. Dus niet meer het modem van de spanning halen want dan start die vanaf nul.
Op de site van Tele2 staat een gebruiksaanwijzing van je wifi modem. Om in het modem te komen moet in de computer browser een adres intypen iets van 192.168. en nog wat getallen . Als dat lukt verschijnt er een menu. Succes!
Begin b.v. te zoeken op: https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/wifi/wifi-kanaal-veranderen/
Daar staan foto's van alle typen modems, met hoe daarmee te handelen.
Bedankt voor het toelichten. Ook nu zie ik dat het modem maar 3 h 1 min 29 s online is en deze keer zijn er ook veel fouten gemeten. Zoals je het omschrijft zit alles bij jou thuis goed aangesloten, er is daarom een grote kans dat de storingen buitenshuis in het netwerk van KPN veroorzaakt worden. Als oplossing heb ik heb KPN aangestuurd voor het oplossen van dit probleem, zij zullen ten eerste ook de lijn meten en gebaseerd op de resultaten bepalen of ze een eigen monteur sturen of dat er iets anders moet gebeuren. Wanneer ze een eigen monteur sturen krijg je een sms met een link waarin je zelf een datum/tijdstip kunt kiezen wanneer de monteur mag langskomen. Ik heb het mobiel nummer doorgegeven die bij ons bekend is, mocht je liever de sms ontvangen op een ander nummer dan kun je mij een privébericht sturen.
Mocht je morgenmiddag nog niets gehoord hebben van KPN stuur mij dan een update in dit topic, dan kan ik kijken wat ze gedaan hebben
Groet, Kevin
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.