beantwoord

ISRA punt zelf regelen

  • 21 June 2023
  • 1 reactie
  • 91 x bekeken

Hallo,

3 weken geleden hield mijn internet er opeens mee op, na bellen met Tele 2 werd er een nieuw modem opgestuurd, omdat ik nog een oude Davolink had, ik denk dat die zo'n 10 jaar geleden geïnstalleerd is door een monteur van Tele2.

Na installatie van het nieuwe modem had ik weer signaal, maar de upload is zo'n 500 kb, en de upload varieert tussen de 1 en 6 mb. Toen weer gebeld en kwam er een monteur langs die eigenlijk alleen het internet heeft gemeten en kwam uit op zo'n 6,7 mb. Hij had een werkbon gemaakt dat het ISRA punt nagekeken moet worden.

Het geval wil dat wij op de 1e etage wonen en er een adsl kabel uit onze muur komt (zonder lasdoos of telefoon doos) Volens mij is die destijds door de monteur verwijderd.

Nu heb ik weer gebeld maar er word mij verteld dat ik zelf op zoek moet gaan naar het ISRA punt bij de onderbuurman en het modem rechtreeks daar aan te koppelen, nu lijkt dat mij iets voor een monteur van KPN aangezien het oude kpn lijnen zijn. Kortom na 3 weken ben ik nog geen stap verder en zelf lopen sleutelen aan een ISRA punt lijkt mij niet wenselijk.

Dus wat kan ik nu nog doen?

icon

Beste antwoord door Floor109 22 June 2023, 16:34

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Hallo, het ISRA punt mag Tele2 niet aankomen aangezien dit eigendom van KPN is, Tele2 wilt dat het modem direct op het hoofd ISRA punt word aangesloten en niet op een aftakking/doorlussing, dit zorgt vaak voor kwaliteitsproblemen.

Er kan een ISRA herstel procedure worden gestart bij KPN, maar hier kunnen kosten voor jou bij komen, afhankelijk van de situatie.

Ook kun je het ISRA punt laten verlengen/verplaatsen via: https://www.mijnaansluiting.nl/home

Reageer