beantwoord

IP adres Cloudflair 1.1.1.2 instellen op ZTE modem

  • 13 November 2021
  • 6 reacties
  • 170 x bekeken

Ik wil mijn modem DNS instellen zodat het via de Cloudflare servers verloopt met hun IP 1.1.1.2 en 1.0.0.2, maar ik kan nergens de plek vinden waar en hoe dat te doen. Ik heb gezocht op het internet maar het lijkt wel of mijn modem software half geïnstalleerd is want ik mis heel veel opties….

 

https://developers.cloudflare.com/1.1.1.1/setup-1.1.1.1/router

icon

Beste antwoord door Floor109 13 November 2021, 15:59

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Onder Local netwerk > LAN > DHCP server kun je ISP dns uitschakelen en zelf een primair en secundair adres invullen. 

 

 

Oh top, Vraagje.

Kun je de bovenste ook op ON laten of moet je die echt OFF zetten om via de Cloudflare DNS te werken?

Reputatie 6
Badge +7

Je bedoelt de DHCP server? Dan zou je die ook zelf moeten instellen, die zou ik gewoon op ON laten staan.

Je bedoelt de DHCP server? Dan zou je die ook zelf moeten instellen, die zou ik gewoon op ON laten staan.

Wacht, nu volg ik het niet meer denk ik, volgens mij is het zo … toch?:

DNS: is het protocol waarmee je naar buiten over het internet communiceert

DHCP: is een interne softwarematige server in het modem wat al mijn apparaten een IP-nummer geeft om te kunnen communiceren met het modem.

 

Maar alles gaat via het DNS, nu bij mij 1.1.1.2 en 1.0.0.2 over het internet.

Ik hoop dat het klopt wat ik zeg.

Reputatie 6
Badge +7

Ja klopt, de DHCP is wat alles lokaal onder verdeelt, maar dit hoef je niet per se aan te passen. Die standaard instellingen zijn prima en hebben geen invloed op de DNS server.

Als jij ISP DNS op OFF zet en 1.1.1.2 en 1.0.0.2 instelt, dan loopt het via de DNS servers van Cloudflare.

Ja klopt, de DHCP is wat alles lokaal onder verdeelt, maar dit hoef je niet per se aan te passen. Die standaard instellingen zijn prima en hebben geen invloed op de DNS server.

Als jij ISP DNS op OFF zet en 1.1.1.2 en 1.0.0.2 instelt, dan loopt het via de DNS servers van Cloudflare.

Gelukkig, bedankt voor je hulp.