Fritzbox 7590 VDSL sinds paar dagen aardig instabiel. Overgang op Odido? Wat is er gaande?

  • 13 December 2023
  • 2 reacties
  • 76 x bekeken

Reputatie 2

Geachte Tele2, moderators,

mijn Fritzbox 7590 heeft meer dan een half jaar helemaal perfect gewerkt. Rond de 50 MB zoals VDSL ook aangeeft, maar gisteren was het internet ronduit slecht. Steeds maar werd de verbinding verbroken. Ik kreeg af en toe snelheden terug van 20MB, 18MB en vannacht opeens ging het weer richting 50MB, maar het blijf beetje instabiel. Mijn vraag is kan een moderator nakijken of er iets aan de hand is bij ons in de buurt of is er iets mis met de overgang (is ongeveer 11-12-2023 begonnen).

1. Is er in de wijk iets aan de hand? Hebben meerdere mensen last van falend internet?
2. Is de login (voor de verbinding) veranderd? (lijkt mij niet want krijg af en toe verbinding) maar toch vraag ik het ivm de log van fritzbox.
3. Is er storing geweest? Is die opgelost?
4. Zijn er anderen met problemen? Heeft dit te maken met de overgang op Odido? check aub ook mijn contract want uiteindelijk wil ik glasvezel en heb iets afgesproken over overgang daar weer op. Misschien gaat daarmee iets fout?
 


 

eric 4 maanden geleden

Hoi @Lexiflex ,

Er is geen actieve monitoring per aansluiting, dus de drop kan niet achteraf zomaar verklaard worden, zeker niet als je eigen apparatuur gebruikt waardoor Tele2 niet in de logfiles/ lijnmetingen kan kijken zoals met de Tele2 apparatuur. 

Er zijn natuurlijk altijd werkzaamheden of een storing mogelijk, maar als die zich weer normaal herstellen dan is er weinig reden voor ongerustheid. Dit moet natuurlijk niet elke dag gebeuren. Als je daaraan twijfelt, sluit dan de eigen Tele2 apparatuur aan en kijk hoe dat zich gedraagt.

Tele2 kan helemaal niet in jouw Frtzbox inloggen, dus je vraag over dat de login gewijgd zou zijn betekend dat er toch iets niet helemaal lekker is met de Fritzbox..

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Lexiflex ,

Er is geen actieve monitoring per aansluiting, dus de drop kan niet achteraf zomaar verklaard worden, zeker niet als je eigen apparatuur gebruikt waardoor Tele2 niet in de logfiles/ lijnmetingen kan kijken zoals met de Tele2 apparatuur. 

Er zijn natuurlijk altijd werkzaamheden of een storing mogelijk, maar als die zich weer normaal herstellen dan is er weinig reden voor ongerustheid. Dit moet natuurlijk niet elke dag gebeuren. Als je daaraan twijfelt, sluit dan de eigen Tele2 apparatuur aan en kijk hoe dat zich gedraagt.

Tele2 kan helemaal niet in jouw Frtzbox inloggen, dus je vraag over dat de login gewijgd zou zijn betekend dat er toch iets niet helemaal lekker is met de Fritzbox..

Reputatie 2

Hoi @Lexiflex ,

Er is geen actieve monitoring per aansluiting, dus de drop kan niet achteraf zomaar verklaard worden, zeker niet als je eigen apparatuur gebruikt waardoor Tele2 niet in de logfiles/ lijnmetingen kan kijken zoals met de Tele2 apparatuur. 

Er zijn natuurlijk altijd werkzaamheden of een storing mogelijk, maar als die zich weer normaal herstellen dan is er weinig reden voor ongerustheid. Dit moet natuurlijk niet elke dag gebeuren. Als je daaraan twijfelt, sluit dan de eigen Tele2 apparatuur aan en kijk hoe dat zich gedraagt.

Tele2 kan helemaal niet in jouw Frtzbox inloggen, dus je vraag over dat de login gewijgd zou zijn betekend dat er toch iets niet helemaal lekker is met de Fritzbox..

 

Dank voor het antwoord, Eric!

 

  • Ok. Het lijkt nu iig een stuk stabieler. Sinds de laatste log niks gebeurd qua events. Gewoon goed internet tegen ongeveer 48MBit.
  • Zou kunnen idd uit jouw punt 2 dat er toch ergens lokaal storingen/werkzaamheden waren.
  • Bedoel met inloggen het inloggen van de fritzbox bij de DSL server. De logfiles heb ik gepost want ging er al vanuit dat tele2 het niet zou kunnen zonder toestemming. Uiteraard is een account zo gemaakt en zouden ze best kunnen mocht het nodig zijn. Maar op dit moment lijkt het allemaal ok. 

Reageer